پليس بحرين امروز چهارشنبه اعلام کرد در درگيري تظاهرکنندگان و پليس نزديک روستايي شيعه نشين در اين کشور دو تظاهر کننده زخمي شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه، براساس بيانيه منتشر شده از سوي پليس بحرين ، شب گذشته درگيري ها زماني آغاز شد که معترضان با بطري هاي آتش زا به موانع جاده اي پليس در ايست هاي بازرسي حمله کردند.

دو تن از معترضان که زخمي شده بودند به بيمارستان منتقل شدند.

به گفته شاهدان ، تظاهر کنندگان در اعتراض به محاصره روستاي شيعه نشين عکر از سوي نيروهاي امنيتي ، در خياباني نزديک روستاي شيعه نشين بني جمره ، در چهار کيلومتري منامه تجمع کردند. پليس براي متفرق کردن جمعيت از گاز اشک آور استفاده کرد و به سوي تظاهرکنندگان گلوله هاي ساچمه اي شليک کرد. تظاهرکنندگان نيز به سوي پليس بطري هاي آتش زا پرتاب کردند.

روز يکشنبه مقامات بحرين از دستگيري هفت مظنون خبر داد و افزود در جستجوي ديگر مظنونان حمله با بمب دست ساز هستند. در اين حمله که شامگاه پنجشنبه روي داد ، يک پليس کشته و يک پليس ديگر زخمي شد.

رئيس پليس بحرين اعلام کرد تدابير امنيتي لازم در روستاي عکر اتخاذ شده است و ايست هاي بازرسي براي کنترل ورود و خروج افراد در نظر گرفته شده است.

مخالفان از برقراري ايست بازرسي در اين روستا انتقاد و اعلام کردند پليس روز يکشنبه  مانع ورود هيأتي از نمايندگان مخالف ، فعالان و پزشکان به اين روستا شد.

بحرين از سال گذشته با جنبش اعتراضي شيعيان که اکثريت اين کشور را تشکيل مي دهند مواجه شده است.

بنا به اعلام فدراسيون بين المللي حقوق بشر از آغاز اين جنبش اعتراضي تا کنون هشتاد تن در بحرين کشته شده اند.

وزارت کشور بحرين نيز اعلام کرد هفتصد تن در اين درگيري ها زخمي شده اند که در بين آنها مامورهاي پليس نيز ديده مي شود.
برچسب ها: بحرین ، زخمی ، معترض ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار