شان بائر يکي از سه کوهنورد آمريکايي که در سال 2009 در مرز ايران و کردستان عراق دستگير و به مدت بيست و شش ماه در زندان ايران به سر برد ، حالا گزارشي از وضع سلول هاي انفرادي در زندان هاي آمريکا تهيه و منتشر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ، بائر  در بررسي هاي خود به اين واقعيت پي برده است که زندانيان در ايالت کاليفرنيا به اين بهانه که با خرابکاران زندان در ارتباط هستند ،  سالها در سلول انفرادي حبس مي شوند.
به گزارش شبکه « دموکراسي هم اکنون» مقاله اي شان بائر در اين باره تحت عنوان « سلول انفرادي در ايران تقريبا من را شکست اما بعدا وارد زندان هاي آمريکا شدم» در مجله « مادرجونز» به چاپ رسيده است.او در اين مقاله نوشته است که هزاران مرد به بهانه هاي واهي به سلول هاي انفرادي انداخته مي شوند.
او در فيلم ويدئويي که همراه با مقاله اش منتشر شده است، مي گويد : چهارماه در ايران در سلول انفرادي بودم و هيچوقت فکر نمي کردم راهي به بيرون پيدا کنم. اما حالا مي بينم که زندانيان بي شماري در زندان هاي آمريکا نيز سالها در سلول انفرادي به سر مي برند.برخي از اين زندانيان قاتل هستند اما برخي ديگر حتي قانون زندان را نيز نقض نکرده اند اما مسئولان مي گويند که با تبهکاران داخل زندان  ارتباط دارند. يا برخي زندانيان به جرم خواندن کتاب هاي متعلق به گروههاي چپ و مارکسيستي يا نوشتن مطلب درباره حق و حقوق زندانيان  به سلول انفرادي مي روند.در زندان ايالتي کاليفرنيا زندانياني وجود دارند که ده تا دوازده سال در سلول انفرادي بوده اند.

برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار