جوليو ترزي وزير امور خارجه اين کشور به طور غير منتظره به موگاديشو پايتخت سومالي سفر و با حسن شيخ محمود رئيس جمهوري و عبدي فرح شيردون نخست وزير آن کشور گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ وزارت امور خارجه ايتاليا در بيانيه اي تصريح کرد اين ديدار به دلايل امنيتي از قبل اعلام نشده بود.وي تاکيد کرد آخرين ديدار وزير امور خارجه ايتاليا به سومالي به سال هزار و نهصد و نود و دو باز مي گردد.

وزير امور خارجه ايتاليا در طول گفتگوهاي خود حمايت کامل کشورش را از حکومت فدرال واحد سومالي اعلام و در عين حال بر پشتيباني خود  از تصويب متن نهايي قانون اساسي جديد که مبتني بر احترام به حقوق اساسي افراد باشد ، تاکيد کرد.

وزير امور خارجه ايتاليا که اکنون به ايتاليا بازگشته است اعلام کرد:« ايتاليا به حمايت قدرتمندانه و مصمم از توانمندي هاي سومالي در بخش هاي حياتي امنيتي و مبارزه با راهزني دريايي ادامه مي دهد.

 رئيس جمهوري و نخست وزير سومالي به نوبه خود در گفتگو با  ترزي قدرشناسي خود را از ارزش مهم سياسي و نمادين اين ديدار ابراز کردند.سومالي از زمان سقوط زياد باره رئيس جمهوري پيشين اين کشور با جنگ داخلي و آشوب مواجه است.

برچسب ها: ایتالیا ، سفر ، سومالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار