20 سال پس از آغاز مبارزه با فساد مالي در ايتاليا، طي عملياتي موسوم به "دستهاي پاک"، فساد همچنان در اين کشور بيداد مي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، دولت ايتاليا در گزارشي اعلام کرد؛ پديده فساد در اين كشور رو به گسترش بوده و در حال حاضر به احزاب سياسي و بخش خصوصي و ادارات دولتي هم کشيده شده است.
بر اساس رتبه بندي سازمان شفافيت بين الملل؛ ايتاليا در رده شصت و نهم کشورهاي فاسد جهان و در رده کشورهايي مانند غنا و مقدونيه قرار گرفته است. همچنين؛ اين رده بندي ميزان فساد 183  کشور جهان را ارزيابي کرده است.
دولت ماريو مونتي نخست وزير ايتاليا، از چند ماه قبل در پي تصويب قانوني براي مقابله با فساد مالي در پارلمان بوده است كه ميزان بالاي اين پديده شوم، مسئولان دولتي را به واکنش واداشته است.
فيليپو پاتروني گريفي وزير امور مديريت دولتي ايتاليا، گفت: همه بايد بدانند که فرهنگ  قانونمندي در بخش مديريت دولتي، بايد بهتر اجرا شده و توسعه و توان رقابتي بيشتري بيابد.
آنا ماريات کانچليري، وزير کشور ايتاليا نيز در مخالفت با فساد مالي، گفت: فرهنگ قانون پذيري بايد در ميان شهروندان رواج يافته و به بخشي از زندگي آنان تبديل شود كه اين امر باعث پيشرفت کشور مي شود.
گفتني است؛ در اواخر ماه سپتامبر، درپي افشاي ماجراي اختلاس در گروه پارلماني حزب ملت آزاد (حزب سابق برلوسکني)، رئيس منطقه رم مجبور به استعفا شده بود.
برچسب ها: عملیات ، فساد ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار