پیشنهاد مسؤولان کانادا به خاوری، تکنوکرات‌ها به دنبال مدیریت جبهه اصلاحات، صادق خرازي: آقاي عبدي ادا درنياور درباره ملاقات با مامور سيا توضيح بده، انهدام تیم جاسوسی در ستاد انتخاباتی یک کاندیدا، مشکل کاميون هاي ايراني با عراق بالاخره رفع شد، اصلاح‌طلبان با ‌هاشمی‌ رفسنجانی همدردی می‌کنند، روابط نسبی‌ و سببی اصولگرایان‌ و اصلاح‌طلبان، نصب پرچم ایران در عمق خلیج فارس و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های یکشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز یکشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

شما جاي اين بدبخت بوديد بشكن مي زديد؟!

يك پايگاه اينترنتي وابسته به محافل ضد انقلاب، رضا ربع پهلوي را عصبي و خسته و سردرگم خواند.

پايگاه اينترنتي گويانيوز در مطلبي به قلم اسماعيل نوري علا نوشت: برخي از دوستاني كه آخرين مصاحبه شاهزاده رضا پهلوي را با تلويزيون صداي آمريكا، ديده اند، اظهار مي دارند كه او در اين برنامه بسيار خسته و عصبي بنظر مي رسيد؛ و سپس به اظهارنظر در مورد چرائي اين وضعيت مي پردازند. من نيز چون ديگران به تماشاي اين مصاحبه نشسته و اكنون به اين نتيجه رسيده ام كه يك چنين حالتي از لحاظ روانشناسي نمي تواند ناشي از سرگرداني در تشخيص هويت و نقش خود نباشد. او 53 ساله است و در گذر از نيم قرن تاريخ پرالتهاب زندگي اش مجبور بوده تن به تحميل شخصيت هاي مختلفي بر وجود و ذهنيت خود بدهد و اكنون در آستانه ميانه سالي نمي تواند خود واقعي اش را از ميان اين همه «هويت» پيدا كند، بقيه ماسك هاي تحميلي را به دور افكند، و هماني باشد كه خود مي پندارد هست.

نويسنده مي افزايد: كودكي كه، در شكم مادر حتي، پادشاه آينده ايران است و تا سنين بلوغ «والاحضرت وليعهد» نام دارد و به او تلقين مي شود كه بزودي جانشين پدري مي شود كه در قلمرو قدرت اش شخص دومي وجود ندارد (اميرعباس هويدا مي گفت به شاهنشاه نگوئيد شخص اول مملكت، چرا كه در اين مملكت شخص دومي وجود ندارد)، نوجواني كه هر كجا پا مي گذارد زمين و زمان در برابرش سر خم مي كنند، و چون براي تحصيل به خارج مي آيد مي بيند كه همه جهان در برابرش به احترام مي ايستند، ملكه انگليس برايش ميهماني مي دهد؛ جواني كه هنوز به بيست سالگي نرسيده مي بيند كه آنچه در اين دو دهه ديده و باور كرده خانه اي ساخته شده بر آب بوده است؛ و مردم به خيابان ها ريخته و مرگ پدرش را مي خواهند، و پدرش را مي بيند كه با بغضي در گلو و قطره اشكي در چشم، هراسيده كشورش را ترك مي كند و از اين خاك به آن خاك مي گريزد و تخت بيمارستاني مي جويد تا در آن براحتي جان بسپرد.

مدير سلطنت طلب سايت سكولاريسم نو در ادامه تحليل خودنويس خاطر نشان كرد: شاهزاده در همان قاهره و در مراسم دفن پدر بود كه شنيد چيزي در اعماق وجودش به او مي گويد كه «كدام تاج و تخت را به تو وعده مي دهند، وقتي همه چيز مثل فيلم هاي هاليوودي قلابي از آب درآمده است؟» با اين همه، به ترغيب بازمانده اطرافيان پدر و به تشويق مادر سوگوارش، تن به آئين قسم خوردن به قرآن مي دهد، خود را شاه ايران اعلام مي كند و از آن پس تشريفات سابق درباري، بصورتي عاريه اي و قلابي، همچنان ادامه مي يابد. او اكنون در غربت و سرگرداني رفته رفته درمي يابد كه در اين كمدي -درام دائم چيزي از واقعيت كم است. واقعيت هماني است كه اتفاق افتاده است.

اين سلطنت طلب خارج نشين در ادامه با اشاره به اينكه رضا ربع پهلوي بارها از سوي طيف هاي مختلف اپوزيسيون مورد بي اعتنايي يا اعتراض واقع شده، مي نويسد: يقيناً او از خود مي پرسد پس من شاه كجاي ايران و كدام ايرانيانم؟ آيا همين چهار تا و نصفي آدمي كه در برابرم تعظيم مي كنند براي شهرياري كافي است؟ مگر نه اينكه فيلم هاي هاليوودي از اين بيشتر سياهي لشگر دارند؟ بخصوص كه او مضحكه «رفراندوم ششصد ميليون امضاء» و سپس اعتصاب غذا در لوس آنجلس را هم ديده و مزه واقعيت تلخ را چشيده است. خواهرش در لندن دست به خودكشي زد و برادرش در بوستون گلوله اي را در مغز خود خالي كرد.

اسماعيل نوري علا پس از شماره كردن فهرست بلندي از اين بدبختي ها و بدبياري ها به رضا ربع پهلوي حق داد كه در مصاحبه با صداي آمريكا خسته و سردرگم و عصبي باشد.


اقبال عمومي به ايران در ميان مردم مصر رو به افزايش است

65 درصد مردم مصر از بهبود روابط با ايران حمايت مي كنند.

به گزارش فارين پاليسي براساس نتايج نظرسنجي انجام گرفته از سوي يك موسسه حامي اسرائيل، 65 درصد شهروندان مصري پشتيبان احياي روابط قاهره-تهران هستند. همچنين در حالي كه آگوست سال 2009 فقط 41درصد مردم مصر از برنامه هسته اي ايران حمايت مي كردند، اكنون اين رقم به 61 درصد افزايش يافته است. 62 درصد مصري ها نيز گفته اند كه رئيس جمهور ايران را دوست دارند.

نتايج اين نظرسنجي كه با سوال از 812 شهروند مصري انجام شده، همچنين حاكي از آن است كه 74 درصد مردم اين كشور مخالف روابط ديپلماتيك با رژيم صهيونيستي هستند. اين ميزان در نظرسنجي 3 سال پيش 48 درصد بوده و 26 درصد رشد داشته است. 77درصد مصري ها با پيمان سازش موسوم به كمپ ديويد مخالفند و اعتقاد دارند كه اين پيمان ديگر كارايي ندارد. از سوي ديگر 70 درصد شهروندان مصر با به رسميت شناختن اسرائيل و ايده تشكيل دو دولت صهيونيستي- فلسطيني مخالفت كرده اند.

براساس يافته هاي همين نظرسنجي، در حالي كه هيلاري كلينتون و باراك اوباما تنها در ميان 25 و 16 درصد مصري ها محبوبيت دارند، 43 درصد شهروندان مصري به احمدي نژاد علاقه دارند.


راديو فردا:

پهپادهاي ايراني جنگ را به عمق اسرائيل مي برد

«تحليلگران نظامي پهپادهاي تجسسي را يك سرمايه كليدي براي ناوگان نظامي ايران مي دانند».

روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت با درج اين مطلب نوشت: يك مقام نظامي ارشد ايران اعلام كرد هواپيماي بدون سرنشين ايران ده ها بار وارد حريم هوايي اسرائيل شده و اطلاعات جمع آوري كرده اند. ماجراي اخير هواپيماي بدون سرنشين حزب الله لبنان درست يك ماه بعد از آن اتفاق افتاد كه ايران فاش كرد هواپيماي بدون سرنشيني ساخته كه قادر است مسافت طولاني را بپيمايد. به گفته تحليلگران نظامي اين هواپيما مي تواند يك سرمايه كليدي براي ناوگان نظامي ايران باشد و مي تواند علاوه بر جمع آوري اطلاعات، بمب و موشك هم حمل كند. شاهد 129، قادر است در فاصله 2000 كيلومتري به انجام عمليات بپردازد و 24 ساعت مداومت پروازي داشته باشد.

اين روزنامه اضافه كرد: ايران دائما در مورد توان نظامي خود تبليغات مي كند با اين حال ممكن نيست كه كسي بتواند توان نظامي فعلي ايران و اين كه اين كشور دقيقا مشغول ساخت چه سلاح هايي است را تخمين بزند.

در همين حال راديو فردا ارگان رسمي سازمان سيا در گزارشي اعلام كرد: هدف پرواز پهپاد حزب الله بر فراز اسرائيل، اقدامي چند منظوره براي نمايش توانمندي تكنولوژيك، نشان دادن آسيب پذيري اسرائيل و تغيير جغرافياي جنگ است. از آنجايي كه طراحي، ساخت، پرواز دادن و هدايت هواپيماي بدون سرنشين، نشان فناوري بومي پيشرفته است، حزب الله به نمايندگي از جمهوري اسلامي عملا هم توانمندي ساخت و طراحي جمهوري اسلامي و هم توانمندي خود را به رخ دشمنانش كشيده است.

اين تحليل مي افزايد: چند ماه پيش از اين در آذر 90 يك پهپاد آمريكايي به دست جمهوري اسلامي افتاد. اگر سرانجام عمليات هاي تجسسي پهپادهاي آمريكايي را آماده بودن براي جنگ در روز موعود تفسير كنيم، جمهوري اسلامي با پرواز درآوردن پهپاد خود در فضاي اسرائيل پيام روشني را فرستاده كه حوزه جغرافيايي جنگ در محدوده خاك ايران نخواهد بود و با همياري متحدش(حزب الله) قادر خواهد بود كه جغرافياي جنگ را به بيرون از مرزهاي ايران از جمله در اسرائيل منتقل كند.


صادق خرازي:

آقاي عبدي ادا درنياور درباره ملاقات با مامور سيا توضيح بده

يك ديپلمات ارشد دولت خاتمي از عباس عبدي خواست اداي شهروند عادي را درنياورد و درباره مهماني با مسئول سرويس امنيتي فرانسه و مسئول ايستگاه اروپايي سازمان سيا توضيح دهد.

صادق خرازي در ادامه مجادلات قلمي چند هفته اخير با عباس عبدي، ضمن اشاره به اين موضوع كه در دوسلدورف آلمان مشغول شيمي درماني است، نوشت: انصافا يكي از تخصص هاي پر تجربه آقاي عباس عبدي ايجاد جنگ رواني و فريب مخاطبان است... آقاي عبدي مي گويند كاره اي نبودند! چگونه بوده كه با بهره گيري از رانت و رفاقت به سري ترين اسناد وزارت خارجه و نهادهاي امنيتي دسترسي داشتند و حتي با سفارتخانه به تجارت اطلاعات طبقه بندي شده مي پردازند و حتي نادم و پشيمان از انجام جاسوسي آشكار در پرونده هاي خود به توجيه و طفره روي مي آورند. چگونه مي شود كسي مدعي باشد كه شهروند عادي هستم ولي بدون هماهنگي با مسئولين وقت وزارت خارجه به فرانسه برود و در پوشش مناظره كه مقدمه مذاكره و عادي سازي مناسبات خودشان با دول غربي بود در ضيافتي كه برايشان تدارك ديده بودند شركت كند و بر سر سفره ميهماني بنشيند كه مسئول سرويس امنيتي فرانسه و مسئول ايستگاه اروپايي سازمان اطلاعات و امنيت آمريكا(سيا) حضور داشته باشند و ايشان همه اين اطلاعات را تا امروز درز بگيرند؟ اميدوارم كه عبدي ندانسته و نشناخته بر سر سفره اين ضيافت حرام اندر حرام ننشسته باشد و تحليل هايي كه بوي تعفن نفاق و دورويي و استحاله از آن برمي خيزد براي خوشايند ديگران آب و تاب نداده باشد. شما چگونه مدعي هستيد كه از جمهوري اسلامي ارتزاق نكرديد تا مغز استخوان هايتان وام دار اين ملت و مردم بوديد مهم نيست كه مستخدم دولت نبوديد ولي با پول و بودجه مستقيم و غيرمستقيم اين ملت زندگي خودتان را سامان داديد چرا مي خواهيد سر خودتان را هم كلاه بگذاريد.

اشاره صادق خرازي به سفر عباس عبدي به پاريس در دوره اصلاحات و مذاكره با باري روزن(عضو لانه جاسوسي سابق آمريكا) به ميزباني برخي مقامات امنيتي فرانسه است.

خرازي معتقد است عبدي چه به هنگام ورود به ماجراي تسخير لانه جاسوسي و چه در زمان مذاكره با ديپلمات آمريكايي دنبال سوءاستفاده و كلاهبرداري بوده است.


اسرائيل هر روز در منطقه و جهان تنهاتر مي شود

وزير خارجه اسبق رژيم صهيونيستي گفت سياست هاي گستاخانه نتانياهو دوستان اندكي براي اسرائيل در جامعه بين الملل باقي گذاشته است.

شالومو بن عامي در مصاحبه با روزنامه اسپانيايي ال پائيس گفت: مناقشه ميان نخست وزير اسرائيل و رئيس جمهور آمريكا بر سر ايران در درجه نخست نشان دهنده اختلاف آنها بر سر تعيين اولويت ها و اهداف هريك از آنهاست. از نظر اسرائيل انتقال تاسيسات غني سازي به فردو در زيرزمين عبور از خط قرمز است اما براي آمريكا اين خط قرمز، توليد سلاح اتمي است.

وي اضافه كرد: اسرائيل براي خنثي كردن يك تهديد به جنگ ايران نخواهد رفت بلكه براي تثبيت دوباره جايگاه خود در منطقه اين تهديد را مي كند.

شالوموبن عامي درباره نگراني هاي اسرائيل پس از تشديد بيداري اسلامي مي گويد: اسرائيل جايگاه خود را در منطقه به طور جدي در معرض تهديد از سوي خيزش يك رژيم اسلامي متخاصم در مصر،يا رژيم متخاصم ديگري در سوريه، شكنندگي روابطش با اردن و همچنين مشوق هاي خطرناكي كه دشمنان اسرائيل(مانند حزب الله و حماس) از ناحيه بيداري اسلامي دريافت كرده اند، مي بيند.

وي با بيان اين كه تلقي آمريكا از جنگ، با اسرائيل متفاوت است، گفت: آمريكا بر اين باور است كه جنگ با ايران بيش از اندازه هزينه بر است. در اين صورت آمريكا بايد به يك گرفتاري بزرگتر از جنگ هاي عراق و افغانستان دچار شود.

وي تصريح كرد: حمله به ايران اگر به جنگي تبديل شود كه ديگر متحدان منطقه اي نيز در آن درگير شوند نتيجه اي جز احياي تاريخ و احساسات ضد اسرائيلي و ضد آمريكايي نخواهد داشت و مي تواند رژيم هاي اسلامي را با روحيه درگيري به سوي خود جلب كند و نتيجه نهايي آن وقوع جنگي در مقياس منطقه اي خواهد بود.

بن عامي يادآور شد: كشورهاي غربي هنوز ميراث تلخ عراق و افغانستان را به ياد دارند.

وي تصريح كرد: از همه اينها بدتر بي تفاوتي شديد اسرائيل نسبت به لزوم كسب مشروعيت بين المللي براي تلاش هايش جهت توقف برنامه هسته اي ايران است.

وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي افزود: سياستي كه نتانياهو در رابطه با فلسطين به كار گرفت اگر نگوييم در ميان كشورهاي عربي خاورميانه در جامعه بين المللي دوستان اندكي براي اسرائيل باقي گذاشت. به همين دليل بسياري فكر مي كنند دغدغه نتانياهو نسبت به ايران چيزي بيش از يك نيرنگ موثر براي منحرف كردن اذهان نسبت به مسئله فلسطين نيست.



روزنامه وطن امروز :

عارف: برای کاندیداتوری در‌انتخابات مصمم هستم

محمدرضا عارف در جمع گروهی از اساتید دانشگاه‌ها گفته است: برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری مصمم هستم، به برنامه‌هایم ایمان دارم و می‌توانم آنها را در پازل اصلاحات به نتیجه برسانم.

عارف با اشاره به دیدار چندی قبل خود با خاتمی گفته: خاتمی با آمدن من مخالف نیست. او فقط نگران تشتت آرای اصلاح‌طلبان مثل انتخابات 84 است.

خاتمی به دنبال ایجاد یک مکانیسم انتخاباتی در میان اصلاح‌طلبان است. عارف در پایان تاکید کرده: شانس من در میان کاندیداهای مطرح اصلاح‌طلبان از همه بالاتر است و با اجازه کسی نیامده‌ام که با اخم آنها کنار بروم.


اصلاح‌طلبان با ‌هاشمی‌رفسنجانی همدردی می‌کنند

جمعی از سران جبهه اصلاحات در نظر دارند به بهانه بازداشت مهدی و فائزه‌ هاشمی با‌ هاشمی‌رفسنجانی دیدار و با وی ابراز همدردی کنند.

هماهنگ‌کننده این دیدار یکی از نمایندگان سابق قزوین در مجلس است که ارتباط خوبی با مجمع روحانیون و ‌هاشمی‌رفسنجانی دارد

سران اصلاحات می‌گویند ما نگران جذب‌ هاشمی توسط نظام هستیم و به بهانه دستگیری فرزندانش باید خود را به وی نزدیک کنیم چرا که ‌هاشمی قدرت چانه‌زنی در نظام و میان روحانیون و مراجع را داراست.

برخی اعضای مجمع روحانیون در تلاش هستند به مناسبت عید غدیر خم مراسم جشنی را در منزل محمد خاتمی برگزار کنند.

این جلسه با هدف نمایش وحدت در میان جبهه دوم خرداد و با دعوت از کاندیداهای مطرح ریاست جمهوری همچون عارف، نجفی، جهانگیری، کواکبیان و مهرعلیزاده برگزار خواهد شد.


ترکیب قابل تأمل عناصر ضدانقلاب در ورزقان

به دنبال دستگیری 34 تن از عوامل ایجاد اغتشاش در مناطق زلزله‌زده ورزقان، ‌ترکیب دستگیرشدگان پازل قابل تأملی را به وجود آورده است.

در میان دستگیرشدگان چند تن از عوامل منافقین، خبرنگاران بی‌بی‌سی، اعضای گروهک جبهه ملی، هواداران نهضت آزادی، چند بهایی، اعضای پژاک، پان‌ترکیست‌ها و دستگیرشدگان فتنه 88 وجود دارند.

از دستگیرشدگان مقادیر قابل‌توجهی مشروبات الکلی، مواد مخدر و آلات قمار به دست آمده است. کمپ اصلی این افراد در روستای سروند بوده است.


انهدام تیم جاسوسی در ستاد انتخاباتی یک کاندیدا

یک تیم جاسوسی وابسته به بیگانگان با استفاده از ضعف نظارتی ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پی تشدید اختلافات میان 2 گزینه اصولگرا برای انتخابات بود.

بر اساس اخبار رسیده به ندای انقلاب، اعضای این تیم جاسوسی که با هوشیاری سربازان گمنام امام عصر(عج) شناسایی و منهدم شد، ضمن اعتراف به همکاری با سرویس‌های جاسوسی بیگانه، هدف از این اقدام خود را تشدید اختلافات سیاسی میان اصولگرایان اعلام کرده‌اند.

این 2 نفر با اعلام اینکه تشدید اختلافات در میان اصولگرایان مهم‌ترین ضربه را می‌توانست به کلیت نظام وارد کند، اعتراف کرده‌اند که برای تحقق این امر اخباری را به صورت سازمان‌یافته برای رسانه‌های ضدانقلاب و حامی فتنه از جمله جرس و کلمه ارسال می‌کرده‌اند.

پیش از این نیز دستگاه‌های اطلاعاتی نسبت به خطر نفوذ تیم‌های جاسوسی به بدنه ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری هشدار داده بودند. موضوعی که بخشی از آن در جریان فتنه ۸۸ به وضوح تجربه شده است.


تکنوکرات‌ها به دنبال مدیریت جبهه اصلاحات

جریان تکنوکرات در ادامه فعالیت‌های پیدا و پنهان خود برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری همچنان بر واژه«دولت ملی» تاکید دارد.

تکنوکرات‌ها که همواره به دونبش بازهای عرصه سیاست مشهورند در جدیدترین دوره فعالیت‌های خود برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری یک معادله ظریف را با جریان اصلاحات برقرار کرده‌اند.

این جریان گرچه طی ماه‌های گذشته در جلسات اصلاح‌طلبان شرکت نکرده اما در خط‌دهی موثر به این جریان نقش قابل‌توجهی داشته است.

مروری بر نظرات و دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد تکنوکرات‌ها بسیار علاقه‌مند هستند که دیدگاه‌های رادیکال خود را توسط اصلاح‌طلبان بیان کرده و آنان در بعد ایجابی به بیان تز خود برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری بپردازند.

تاکید بر انتخابات آزاد، مانور بر مهندسی بودن انتخابات آتی، شرط‌گذاری برای نظام و... کلیدواژه‌هایی است که با موافقت و تحریک تکنوکرات‌ها از زبان اصلاح‌طلبان طرح و بیان می‌شود اما در نقطه‌ای که تاکید بر انتخاب کاندیدا مورد توجه قرار می‌گیرد، تکنوکرات‌ها می‌کوشند ضمن بیان طرح دولت ملی گزینه خود یعنی محمدعلی نجفی را برجسته کنند.

به نظر می‌رسد در این شرایط جریان تکنوکرات ضمن تاکید بر انتقال مدیریت اصلاح‌طلبان به ‌هاشمی‌رفسنجانی در تلاش است گزینه مورد تاکید وی را نیز در صدر گزینه‌های این جریان قرار دهد.



روزنامه خراسان:

درخواست دستجردي از غضنفري درباره "الکترو اسموک"

مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت چندي پيش در نامه اي به غضنفري وزير صنعت، معدن و تجارت، با استناد به گزارش دانشگاه هاي علوم پزشکي در نقاط مختلف کشور از وي خواسته است هيچ گونه مجوزي براي توليد، واردات و صادرات سيگارهاي الکترونيک که عمدتاًبا نام "الکترو اسموک"در داخل ايران عرضه مي شوند، صادر نشود که غضنفري نيز اين دستور را به بخش هاي مختلف وزارت صنعت ابلاغ کرده است.


مشکل کاميون هاي ايراني با عراق بالاخره رفع شد

پس از مدت ها تلاش، توافق نامه حمل و نقل جاده اي ايران با کشور عراق، طي هفته هاي اخير عملياتي شده و مقامات وزارت خارجه کشورمان به مبادي مربوط اعلام کرده اند که ورود کاميون هاي ايراني به قلمرو خاک عراق منعي ندارد. کاميون هاي عراقي هم مي توانند براي انجام امور حمل و نقلي به طور مستقيم وارد خاک ايران شوند و کالاي خود را تخليه کنند.



روزنامه تهران امروز:

لزوم توجه به شرايط رواني

امیر محبیان ،مدیرعامل خبرگزاری آریا و دبیرکل حزب نواندیشان ایران اسلامی درباره سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از جنجال سیاسی در آستانه انتخابات گفت: شرایط روانی یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار دهیم؛ معمولا وقتی یک دولت تحت فشار روانی شدید قرار می‌گیرد، خطر امکان افزایش اشتباه وجود دارد و در واقع اگر با افزایش فشار روانی بیگانگان، ما نیز در داخل بر آن بیفزاییم و دولت را زیر فشار شدید قرار دهیم، احتمال اشتباه دولت وجود دارد.

دبیر کل حزب نواندیشان ایران اسلامی در عین حال تاكيد کرد: البته این به معنای آن نیست که مجلس نظارت خود را نادیده بگیرد و خطاها را گوشزد نکند، اما باید توجه کرد که این کار نباید با جنجال و آشوب سیاسی همراه شود.

وی‌گفت: برخی‌ها تلاش دارند با نوسان قیمت ارز و سکه ذهن مردم را نسبت به ثبات زندگیشان دچار آشفتگی کنند و اگر مردم مطمئن باشند که رهبران سیاسی و مدیران جامعه که باید آرامش را به جامعه برگردانند در این دریای متلاطم به جان یکدیگر افتاده‌اند آشفته‌تر می‌ شوند.


روابط نسبی‌ و سببی اصولگرایان‌ و اصلاح‌طلبان

از فضای سیاسی که فاصله می‌گیریم و به جو خانوادگی سیاستمداران وارد می‌شویم، به‌رغم تمام جدایی‌ها، فاصله‌ها، نقدها و دشمنی‌ها و کینه‌ها و انتقام‌جویی‌های جناحی و سیاسی شاهد حضور افرادی از جناح‌های سیاسی متفاوت از جمله اصولگرا و اصلاح‌طلب هستیم که با هم روابط عمیق و صمیمانه‌ای دارند،گویا سیاست را تنها در بازار می‌جویند و در کنج خانواده به یکباره همه اختلافات سیاسی و حتی گاه عقیدتی را فراموش می‌کنند

در گواه این کلام می‌توان به ازدواج و پیمان خانوادگی پسر محمدرضا باهنر از چهره‌های شاخص اصولگرا و نوه‌ علی‌‌اکبر محتشمی‌پور از شخصیت‌های اصلاح‌طلب اشاره کرد.

مثال ديگر سیدحمید حسینی برادر اصلاح‌طلب سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم. اولی از نزدیکان هاشمی رفسنجانی و دومی از یاران احمدی‌نژاد. این موضوع در خانواده استاد پرجنجال علوم سیاسی یعنی صادق زیبا کلام که از جرگه اصلاح‌طلبان به حساب می‌آید نیز قابل رویت است که دختر بزرگ او با پسر احمد توکلی ازدواج کرده است.

خواهر اصلاح‌طلب و برادر اصولگرا در خانواده بروجردی یکی دیگر از این موارد است. یعنی اشرف بروجردی از طیف موسوم به اصلاح‌طلب و معاون اجتماعی اسبق وزیر کشور در دوره‌‌ خاتمی و علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس هفتم و هشتم.

ناصر ایمانی از طیف اصولگرا و عضو شورای سردبیری روزنامه‌ رسالت نیز، شوهرخواهر سعید حجاریان از چهره‌های اصلاح‌طلب است.

سیدمصطفی تاج‌زاده معاون وزیر کشور در دوران محمد خاتمی، پسردایی حسین صفارهرندی از فعالان سیاسی اصولگراست که اتفاقا تحرکات زیادی علیه اصلاح‌طلبان دارد که این دو نیز از دیگر نمونه‌های حضور جناح‌ها و گرایش‌های مختلف سیاسی در خانواده‌های سیاستمداران است.


ارزيابي اوليا از وضعيت انتخاباتي عارف

علی‌اکبر اولیا، نماینده اصلاح‌طلب مجلس هشتم از چهره‌هایی چون عارف، جهانگیری و نجفی به عنوان نامزدهای احتمالی طیف اصلاح‌طلبان نام برد که در میان آنها عارف احتمال رای آوری بیشتری دارد.

وي در پاسخ به اين سوال كه احتمال رای‌آوری آقای عارف را بیشتر از آقای نجفی می‌دانید؟ گفت: قطعا همین طور است.

چون آقای دکتر عارف به نسبت آقای نجفی، شناخته شده‌تر هستند. ولی توان سازمان‌دهی هم در انتخابات مهم است. به قول معروف، صرف «خوب بودن»، رای آور نیست. باید شرایط عظیمی شکل بگیرد و شبکه اجتماعی گسترده‌ای در حمایت از نامزد‌های انتخاباتی تشکیل شده و سازماندهی شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه شرایط برای حضور آقای عارف را چطور می‌بینید؟گفت: ایشان ظرفیت نامزدی برای انتخابات رياست‌جمهوري را دارد و سیگنال‌هایی از نظر موافق جریان‌های معتدل اصلاح‌طلب و اصولگرا به ایشان منتقل می‌شود که گویای همراهی آنها با اعلام نامزدی دکتر عارف است.

ممکن است برخی هم حساسیت داشته باشند و ایشان را کاندیدای اصلح یا اول خود ندانند، اما همین اعلام احتمال حضور هم از مقدمات کار است.



روزنامه قدس:

پیشنهاد مسؤولان کانادا به خاوری

شنیده شده برخی مسؤولان دولت کانادا به خاوری رئیس سابق بانک ملی که نقش اساسی در اختلاس سه هزار میلیاردی داشت پیشنهاد داده اند که در صورت واریز بخشی از این اختلاسها به حساب آنها، او(خاوری) نیز می‌تواند از مصونیت سیاسی استفاده کند و حتی برای وی نیز بادیگارد استخدام کنند.

گفته می‌شود، بخشی از این اختلاسها به صورت ارزی از ایران خارج شده است.

الجزیره هیکل را ممنوع التصویر کرد

رسانه‌های مصری خبر دادند که محمدحسنین هیکل سرشناس‌ترین و با سابقه‌ترین روزنامه نگار جهان عرب در الجزیره و دیگر رسانه‌های وابسته به کشور قطر ممنوع التصویر شد .هیکل چندی پیش در گفتگو با روزنامه الأهرام مصر به طور غیر مستقیم قطر را مسؤول ناامنی در کشورهای مختلف عربی معرفی کرد.

نصب پرچم ایران در عمق خلیج فارس

به تازگی یکی از غواصان دلیر جمهوری اسلامی با رسیدن به عمیق‌ترین نقطه خلیج فارس در جزیره بوموسی پرچم جمهوری اسلامی ایران را در عمق دریا نصب کرد تا مالکیت تمام این دریا را از سوی ایران به جهانیان نشان دهد.

برنامه برای مقابله با گشت ارشاد

شنیده ها حاکی است که بتازگی جریان انحرافی طراحی رسانه‌ای را انجام داده تا بوسیله آن به مقابله با گشتهای ارشاد بپردازد.

توافق پنهان ضد انقلاب با ام آی 6

اطلاعات دریافتی نشان می دهد که گروه‌های مختلف ضد انقلاب با هدایت سرویس جاسوسی انگلیس درصدد راه اندازی موج درخواست تغییر پیشنهاد هسته‌ای درایران هستند.

تحلیلگران امنیتی گفته اند که به زودی پروژه‌ای مشترک میان طرف‌های غربی، برخی گروه‌های ضد انقلاب مقیم خارج از ایران و عناصری از جریان فتنه در داخل کشور کلید خواهد خورد که محور همه آنها درخواست از نظام در جهت کوتاه آمدن از مواضع هسته‌ای خود است.

شکایت از یک خانواده‌ محترم

سیمافیلم از تهیه‌کننده فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» به دلیل استفاده از آرم این نهاد در تیتراژ فیلم شکایت کرد.

نمایندگان مجلس چه خودرویی گرفتند؟

مجلس نهم به هر یک از نمایندگان یک دستگاه پژو پارس اهدا کرد که البته برخی از وکلای ملت از گرفتن آن خودداری کردند.همچنین کارت سوخت این خودروها به نمایندگان تحویل داده شده است.گفتنی است مجلس (دوره نهم) در حال حاضر 286 نماینده دارد و هم اکنون قیمت خودروی «پژو پارس» در بازار 320 میلیون ریال (32 میلیون تومان) است.

بازداشت 14 ایرانی در عربستان

یک روزنامه سعودی از بازداشت 14 ایرانی به اتهام ورود غیرمجاز به خاک عربستان سعودی خبر داد.

فیلم جدید هالیوود علیه ایران

غربیها در اقدام اهانت آمیز دیگری فیلم سینمایی آرگو( سفینه) را توسط کمپانی آمریکایی برادران وارنر به تصویر کشیدند.

درخواست رضایی از سیاستمداران

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایط کنونی سیاستمداران پای خودشان را از مسائل اقتصادی کنار بکشند، اقتصاددانان وارد صحنه شوند و سیاستمداران هم به حرف‌های آنان گوش کنند.

بادامچیان دبیرکل آینده حزب موتلفه

گفته می شود که اسدا... بادامچیان بیشترین اقبال در شورای مرکزی برای دبیرکلی حزب موتلفه را دارد .

هیچکس حاشیه امنی ندارد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضابیه در پاسخ به این سؤال که آیا در رسیدگی به پرونده متهمان فساد 3 هزار میلیاردی و بیمه ایران خط قرمزی وجود دارد که از آن عبور نکرده باشید،گفت:هیچکس در برابر قانون حاشیه امنی ندارد و افراد نمی توانند با قرار گرفتن در حاشیه قانون را نقض کنند.

دولتی‌ها می گویند تعطیل کنید

سیدامیرسیاح، تهیه کننده برنامه تلویزیونی «پایش» گفت:خوشبختانه تحلیلگران و کارآفرینان نمونه استقبال خوبی از برنامه داشته‌اند اما مسؤولان دولتی برنامه را تحریم کرده‌اند و فشار زیادی به ما آورده‌اند که برنامه را تعطیل کنیم.

وی افزود:آنها از ما می‌خواهند که واقعیت‌های اقتصادی را سانسور کنیم و سوءمدیریتهایشان را به مردم نگوییم. آنها خوششان نمی‌آید که بگوییم تحریم‌ها در اقتصاد بی‌اثر بوده و مشکل از مدیریت است. آنها از اینکه ما درآمدهای نفتی 30 سال پیش تا امروز را به مردم نشان دهیم، عصبانی می‌شوند و فشار می‌آورند تا پایش تعطیل یا ساکت شود.

ذهنیت تخیلی ضد انقلاب

محافل ضد انقلاب از جمله سایت جرس در مقاله ای اظهارات اخیر رضا خاتمی را مورد اعتراض قرار داده و اصلاح طلبان - به ویژه طیف فراری آنها در خارج - را متهم کرده‌اند که می‌خواهند بر سر فتنه سبز معامله کنند. آنها بازداشت نشدن رضا خاتمی را در کنار برخی مواضع محمد خاتمی نشانه ادعای خود شمرده‌اند.

«یک خانواده محترم» در جشنواره ضد ایرانی

هیأت داوران جشنواره ابوظبی که نام نیکی کریمی، بازیگر ایرانی در میان آنها دیده می‌شود، در یک اقدام سیاسی به فیلم یک خانواده محترم و گلشیفته فراهانی جایزه اهدا کرد.

کانادا نمی‌رویم

در آستانه آغاز به کار یکصد و بیست و هفتمین اجلاس مجمع جهانی بین المجالس ( IPU) در کانادا، رئیس و اعضای هیات رئیسه مجلس از حضور در این اجلاس خودداری کردند و هیاتی کوچک متشکل از چند نماینده مجلس، نماینده ایران در این اجلاس خواهد بود.



روزنامه جمهوری اسلامی:


* تحريف در تفسير قرآن، راه جديدي است كه براي تبليغ بهائيت در نظر گرفته شده است.

در جلسه محفلي بهاييت مصوب شده از طريق رسانه‌ها عبارت "پيامبر اسلام، نگين و زينت انگشتري انبياست" ترويج شود.

اين افراد با اشاره به آيه 40 سوره احزاب مي‌گويند بايد پيامبر اسلام را نگين انگشتر انبيا معرفي كنيم نه ختم كننده رسالت انبيا. بهائي‌ها مي‌گويند: با تفسير زينت بودن، ما مي‌توانيم خود را ادامه دهنده رسالت انبيا معرفي كرده و اثبات نماييم كه رسالت انبيا خاتمه نيافته و اين رسالت به ما منتقل شده است.



* مقامات آمريكائي همچنان خود را نماينده جامعه جهاني مي‌دانند و از طرف همه مردم دنيا حرف مي‌زنند! ديويدكوهن، معاون وزارت خزانه‌داري آمريكا در امور تروريسم و اطلاعات مالي در گفت و گو با تلويزيون بلومبرگ مي‌گويد آمريكا فشار تحريم‌ها بر ايران را افزايش مي‌دهد تا براي ايراني‌ها اين امر روشن شود كه تنها گزينه موجود، پاسخگويي به نگراني‌هاي جامعه جهاني در مورد برنامه هسته‌اي اين كشور است.

وي افزود: "ما مي‌توانيم با انجام اقداماتي تحريم‌ها عليه ايران را تشديد كنيم." به گزارش انتخاب، كوهن در اين گفت وگو گفت: "ما مهمترين منبع درآمد ايران، يعني صادرات نفت اين كشور را هدف قرار داده‌ايم و محدوديت‌هاي بين‌المللي مبادلات مالي، فشار بر صادرات نفت ايران را چند برابر كرده است... تحريم‌ها عليه ايران جامع بوده و بر اقتصاد اين كشور تأثير مهمي داشته است."



* شبكه تلويزيوني العربيه وابسته به دولت عربستان سعودي كه در جعل اخبار و انتشار مطالب دروغ مهارت دارد، گفته است: سپاه پاسداران مسئول حفاظت از جان "بشار اسد" شده است!

در ادامه ادعاي عجيب العربيه چنين آمده كه "اقدام بشار اسد در تغيير محافظانش، به دنبال نصيحت نماينده سپاه پاسداران در سوريه به وي اتفاق افتاده است".

تلويزيون العربيه مدعي شد: "بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه در ماه‌هاي اخير به دليل بيم از ترور، محافظان شخصيش را تغيير داده و به جاي آنها افرادي از سپاه پاسداران را گمارده است.

" العربيه قبلاً نيز خبر از پناهنده شدن چند نفر از اطرافيان نزديك بشار اسد از جمله رئيس دفتروي داده بود كه دروغ از آب درآمد.



* منابع خبري اعلام كردند نيروهاي امنيتي فرودگاه "هيث رو" لندن يكي از اعضاي خاندان آل خليفه را به دليل شرب خمر و از دست دادن تعادلش بازداشت كردند.

اين عضو خاندان حاكم بر بحرين، ساعت 10 صبح روز پنجشنبه گذشته، بليت پرواز داشت اما دقايقي مانده به پرواز هواپيما با داد و فرياد و ايجاد جنجال موجب ايجاد اغتشاش و آشوب در هواپيماي "بريتيش ايرويز" شد كه از منامه، پايتخت بحرين عازم لندن بود.

اين فرد 28 ساله كه هويتش افشا نشده است، از ارائه خدمات بد مهمانداران اين هواپيما شكايت داشت و اعتراض خود را ابتدا با داد و فرياد بيان كرد و پس از آن تلاش كرد، كابين خلبان را به تصرف خود در آورد.

اين موضوع به درگيري‌هاي وي با خلبان هواپيما و زد وخورد با او منجر شد كه بازداشت وي توسط نيروهاي امنيتي فرودگاه هيث رو لندن، آن هم با استفاده از باتوم و انتقال وي به مركز پليس فرودگاه را به دنبال داشت تا در آنجا از وي انگشت نگاري و تست دي ان‌اي و عكس گرفته شود تا ضمن درج در پرونده‌اش در بايگاني پليس نگهداري شود.



* محمد حسنين هيكل، به دستور دولت قطر در شبكه تلويزيوني الجزيره ممنوع التصوير شد.

"محمد حسنين هيكل" سرشناس‌ترين و با سابقه‌ترين روزنامه نگار جهان عرب كه نزديك به 10 سال است به طور هفتگي برنامه‌اي به نام "باهيكل" را در شبكه الجزيره قطر اداره مي‌كند و در آن به بازگو كردن تاريخ سياسي 50 سال اخير جهان عرب مي‌پردازد، اكنون پس از گذشت نزديك به يك دهه، در الجزيره و ديگر رسانه‌هاي وابسته به كشور قطر ممنوع‌التصوير شد.

رسانه‌هاي مصري درباره علت اين اقدام نوشتند: هيكل، چندي پيش در گفتگو با روزنامه الاهرام مصر به طور غيرمستقيم قطر را مسئول ناامني در كشورهاي مختلف عربي معرفي كرده بود.


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار