در قوانین اتریش بر اساس میزان مبلغ پیشنهادی رشوه، مجازاتی میان سه تا 10 سال زندان در نظر گرفته شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، سیاست در اروپا و آمریکا بیش از هر چیز نیازمند یک حساب بانکی پر از صفر است تا بتوان در رقابت های نفس گیر، جایی برای سرمایه داران و افراد به اصطلاح عشق قدرت پیدا کرد و فرانک اشتروناخ سیاستمدار میلیاردر اتریشی از جمله مشهورترین مصادیق در این موضوع است.

این سیاستمدار 80 ساله به تازگی فعالیتهای خود را در اتریش گسترش داده و رییس حزب تازه تاسیس "تیم اشتروناخ برای اتریش" به شمار می رود که به خاطر تبلیغات و لابی های فراوان، به عنوان پدیده جدید عرصه سیاسی این کشور شناخته می شود.

اشتروناخ برای دست یابی به شهرت و قدرت، اقدامات فراوانی در اتریش انجام داده و این حزب در نظرسنجی ها توانسته از احزاب قدیمی این کشور از جمله "حزب اتحاد برای آینده اتریش" جلو بیفتد به همین دلیل برخی اشتروناخ را پدیده جدید عرصه سیاسی اتریش می دانند.

اما رقبای وی در "حزب اتحاد برای آینده اتریش" اکنون پرده از تخلفی مهم برداشته و اعلام کرده اند که از اشتروناخ به اتهام رشوه دهی به دادستانی شهر وین شکایت می کنند. در قوانین اتریش بر اساس میزان مبلغ پیشنهادی رشوه، مجازاتی میان سه تا 10 سال زندان در نظر گرفته شده است.



یوزف بوخر رییس حزب اتحاد برای آینده اتریش رسما اعلام کرده که اشتروناخ به او پیشنهاد 500 هزار یورو داده است. او دو شاهد نیز دارد که از همکاران وی هستند.

این نظرسنجی ها درحالی منتشر می شود که تا انتخابات بعدی مجلس اتریش حدود یکسال زمان باقی مانده است و در صورت اثبات اتهام اشتروناخ مبنی بر پرداخت رشوه، این امر می تواند به جایگاه وی لطمه جدی وارد کند. وی به دوستان سیاسی خود گفته است در نهایت به پست صدراعظمی اتریش می اندیشد و حاضر است هزینه های آنرا پرداخت کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار