مديرمنابع انساني شركت ملي نفت ايران از ابلاغ مصوبه هيات مديره اين شركت در توسعه مراكز آموزش HSE خبر داد و گفت: در همين راستا دو مركز آموزشي در حوزه HSE در عسلويه و اهواز راه اندازي مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس خنيفر؛ مديرمنابع انساني شركت ملي نفت ايران گفت: HSE  درکشور جایگاه ویژه ای دارد باید نگاهمان را تغییر دهیم HSE  تنها پشتیبان نیست بلکه هدایت گر و جهت دهنده به فعالیت های عملیاتی است.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل و مدیریت بحران برای ارتقا نیاز به کار فرهنگی وسیع دارد تا تبدیل به تعهد و باور شود تا زمانی که تعهد نداشته باشیم در پیشرفت کارها راه به جایی نخواهیم برد.
 
خنیفر اظهار داشت: آموزش به عنوان مهم ترين راهبرد مديريت منابع انساني شركت ملي نفت ايران در ارتقاي سطح كمي و كيفي فعاليت هاي صنعت نفت مطرح است و با توجه به اهميت اجراي اصول HSE، به زودي دو مركز آموزشي در اين حوزه در عسلويه و اهواز راه اندازي مي شود.
 
مديرمنابع انساني شركت ملي نفت ايران تصريح كرد: شناسايي گلوگاه هاي حادثه خيز در صنعت نفت بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
 
وي اضافه كرد: در همين راستا اصول و موازين مرتبط با علم HSE در اجراي پروژه اي تحت عنوان مديريت دانش كه از سوي موسسه مطالعات بين المللي انرژي در حال انجام است، طراحي و لحاظ شده است.
 
خنيفر ادامه داد: شناسايي و ثبت ريشه حوادث احتمالي و ثبت و تحليل حوادث از موضوعاتي است كه در اين پروژه مورد توجه قرار گرفته است.
 
وي با اشاره به اينكه عضوگيري از ميان كاركنان فعال صنعت نفت براي حضور داوطلبانه در واحدهاي HSE بايد در دستور كار قرار بگيرد، گفت: اين شيوه از مدت ها پيش در بيشتر مراكز عملياتي جهان مرسوم بوده و ما نيز با اجراي اين الگو مي توانيم از خدمات اعضاي افتخاري در اين حوزه بهره مند شويم.
 
وي تاکید کرد: بايد نگاه خود را به موضوعات HSE  تغيير داد و در همين راستا بايد اقدامات فرهنگي خاصي تعريف شود.
 
خنيفر ضعف در تناسب ساختار سازماني با تكنولوژي هاي نوين و نيازهاي عملياتي واحدهاي مختلف صنعت نفت را از جمله مشكلات پيش روي استقرار نظام HSE عنوان كرد و گفت: براي رفع اين مشكل بايد برنامه ريزي خاصي براي تربيت نيروي انساني ماهر انجام داد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه بعضی از سازمان ها برای انتصاب کارکنان بیشتر توجه نمی کنند در حال حاضر افرادی که در این صنعت کار می کند چندان با حرفه HSE  آشنا نیستند باید در انتخاب افراد ارزیابی دقیق صورت گیرد چرا که بدون داشتن این علم  و غفلت در این راستا حادثه اتفاق می افتد که دیگر قابل جبران نخواهد بود و ضربه ای بزرگ به ثروت ملی کشور وارد می شود.

خنیفر با تاكيد بر اينكه در طرح جامع HSE بايد اصلاحات لازم در بخش هاي ساختاري، تركيب نيروي انساني و توسعه آموزشي در دستور كار قرار گيرد، گفت: بايد آموزش هاي عملياتي و برگزاري مانورهاي موثر در اين بخش بيشتر از آموزش هاي تئوريك مورد توجه واقع شود.
 
وی خاطر نشان کرد: براي اجرايي سازي فرآيند HSE در سازمان بايد سناريوهاي از پيش تعيين شده اي در اين خصوص تدوين شود تا در مواقع بحراني بتوان از آن بهره برد. /ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حاتم محمدی
۲۰:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
این مضوع فوق العاده ای بود خدا کنه محقق بشه ما تازه اول راهیم حداقل شغلهای جدیدی ایجاد بشه وهرکس متناسب با رشته خودش کار بکنه
آخرین اخبار