84 درصد مصوبات سفرهای استانی رییس جمهوری و هیات دولت به خوزستان مربوط به وزارت نفت اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،براساس آخرین آمار ارایه شده از سوی معاونت برنامه ریری استانداری خوزستان تاكنون 28 مصوبه 100 درصد اجرا و 28 مصوبه دیگر در دست اجرا قرار دارد.

بنا براین گزارش كه به تازگی در قالب كتابی تحت عنوان « ره آورد سفر» از سوی این معاونت انتشار یافته از 67 مصوبه مربوط به وزارت نفت 11 مصوبه نیز در مراحل اقدام است.

از شمار مصوبات سفرهای استانی واگذار شده به وزارت نفت 34 مورد در سفر اول، 25 مورد در سفر دوم و 8 مورد در سفر سوم به تصویب رسید كه 16 مصوبه سفر اول تكمیل شده و 10 مصوبه دیگر مراحل اجرایی را می گذراند.

از مصوبات دور دوم سفرها نیز 10 مصوبه تكمیل شده و 11 مورد در حال اجراست و مصوبات سفر سوم جز یك مورد بقیه در مرحله اجرا قرار دارند.

گاز رسانی به 430 روستا و 16 شهر، شتاب بخشی در تامین گاز مصرفی صنایع در دست توسعه، تجهیز تمامی واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه ها به تصفیه خانه فاضلاب خروجی و زباله سوز، پاك سازی حریم قانونی خطوط لوله نفت و گاز چاه ها و تاسیسات نفتی و شتاب بخشیدن به اجرای پروژهای احداث پتروشیمی اندیمشك و شادگان از جمله مصوبات اجرا شده در نخستین سفر است.

همچنین مطالعه خط انتقال گاز به شهرهای جدید، احداث خط انتقال گاز تا ورودی شهرك های صنعتی،صدور مجوز احداث و اجرای طرح توسعه پالایشگاه تولید روغن پایه و انواع روانكار (صنعتی) شركت ایرانول در آبادان ، تامین اعتبار ایجاد و تجهیز 10 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرهای استان و تامین خوراك لازم برای صنایع پایین دستی پتروشیمی در سطح استان از شمار مصوبات انجام شده در دور دوم سفرهاست.

از شمار مصوبات در دست اجرا نیز می توان به احداث پالایشگاه دوم بیدبلند، گار رسانی به 800 روستا، استفاده از نیروهای بومی در طرح های وزارت نفت، جمع آوری گازهای همراه نفت و حذف فلرها، بیابان زدایی در سطح 200 هزار هكتار از شنزارها، اختصاص یك هزار و 200 میلیارد ریال برای كمك به اجرای پروژهای عمرانی ، آموزشی، بهداشتی و ورزشی، احداث سه بیمارستان و چندین پروژه راهسازی اشاره كرد.

استان خوزستان در سال های 85، 87 و 88 در سه نوبت میزبان رییس جمهوری و هیات دولت بودكه طی آن بیش از 700 مصوبه و سه هزار پروژه برای عمران و آبادانی استان به تصویب هیات وزیران رسید./س
برچسب ها: اجرا ، مصوبات ، وزارت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.