مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: این شرکت فعال‌ترین استفاده‌کننده از نرم‌افزار نگهداری و تعمیرات (نت) در میان شرکت‌های تابعه مناطق نفت‌خیز جنوب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز خوزستان،قباد ناصری در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بيان این‌که از میان 9 شرکت تابعه مناطق نفتخیز جنوب این نرم‌افزار تنها در شركت بهره‌برداري مسجدسلیمان به‌صورت صددرصد عملیاتی شده است، عنوان‌كرد: در یک سالی که از به‌کارگیری این نرم افزار می‌گذرد بیش از 2000 دستور کار تعمیراتی ثبت و اجرا شده است.

وی بيان‌كرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با گستره‌ی جغرافیایی 27000 کیلومتر مربع به عنوان وسیع‌ترین شرکت تولیدکننده نفت و گاز کشور محسوب می‌شود و واحدهای مختلف این شرکت در شهرهای مختلف پراکنده‌اند و از آنجایی که واحدها و تأسیسات صنعت نفت همیشه باید در مدار تولید باشند نگهداری و تعمیرات آن‌ها بسیار حایز اهمیت است.

این عضو هیأت مدیره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان افزود: در گذشته درخواست‌های نگهداری و تعمیرات به روش سنتی و از طریق ارسال به‌وسیله نامه‌رسانی درون سازمانی انجام می‌شد که بسیار زمان‌بر بود و بعضاً زمانی وصول مي‌شد که خسارت یا پیامد ناگواری به‌دنبال داشت.

وی تصریح‌کرد: با توجه به اهمیت فوق‌العاده در مدار بودن تأسیسات و جلوگیری از بروز حوادث مالی و انسانی و سرعت بخشیدن به فرآیند تعمیرات، نرم‌افزار نت توسط مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه‌ریزی تعمیرات جنوب راه‌اندازی شد.

ناصری گفت: با به‌کارگیری این سیستم در صورت نیاز به تعمیرات، روسای واحدهای صنعتی می‌توانند درخواست‌های خود را توسط این نرم‌افزار به اداره نگهداری و تعمیرات ارسال تا پس از بررسی و با توجه به اولویت‌های عملیاتی اقدام لازم صورت گیرد.

 شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از 9 شرکت تابعه مناطق نفت‌خیز جنوب است که در گستره‌ای به مساحت 27 هزار کیلومتر مربع فعالیت دارد. حوزه فعالیت این شرکت از شهر ایذه تا نزدیکی پلدختر واقع در استان لرستان امتداد یافته و شهرهای مسجدسلیمان، اندیکا، لالی، دزفول، اندیمشک، شوشتر، گتوند، نفت‌سفید و هفتگل را در برمی‌گیرد. این شرکت هم‌اکنون دارای 12 واحد بهره‌برداری نمره 9، پرسياه، زيلايي، عنبر، كارون، قلعه‌نار، كبود، لب‌سفيد، نفت‌سفيد، هفتگل 1 و 4 و واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی تل‌بزان است که اغلب آن‌ها جزو قدیمی‌ترین و کهن سال‌ترین واحدهای صنعت نفت ایران محسوب می‌شوند./س
برچسب ها: فعالترین ، حوزه ، نت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.