معاون وزير نفت در واکنش به تحريم ضد ايراني اتحاديه اروپا گفت: مراودات نفتي ايران قبل از تحريم کشورهاي اروپايي قطع شده که اين مسأله مشکلاتي را براي اين کشورها بوجود آورده است.

احمدقلعه باني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: واکنش خاص به تحريم کشورهاي اروپايي نداريم چرا که مراودات نفتي از چند ماه پيش قطع شده است و در حال حاضر کشورهاي اروپايي از ايران نفت نمي برند با اين تحريم ها تنها مشکلات خودشان دوچندان شده است.

وي با بيان اينکه با اين تحريم ها و فروپاشي که در دنيا اتفاق افتاده مصرف انرژي در آينده کاهش پيدا مي کند، افزود: خوشبختانه کشورهاي درحال توسعه از جمله کشورهاي آسيايي از جمله هند و چين بيشتر خواهان انرژي ايران هستند و با برنامه راهبردي همکاري خوبي دارند.

مديرعامل شرکت ملي نفت ايران اظهار داشت: تحريم کشورهاي اروپايي بيشتر جنبه تبليغاتي و رسانه اي دارد نه جنبه عملياتي، به طوريکه در يک سال گذشته به کشورهاي انگليس و فرانسه نفت صادر مي شد که بعد از تحريم کليه مراودات نفتي قطع شده که اين تشديد تحريم ها جنبه تبليغاتي دارد اما مردم ما محکم در مقابل آنها ايستاده اند چرا که با توانايي صنعتي کردن و مهندسان داخلي مي توانيم زمينه را براي توسعه صنعت نفت را به نحو مطلوب فراهم کنيم.

قلعه باني در خصوص شرکت استات اوبل نروژ گفت: در حال حاضر به شرکت استات اوبلي نروژ ال پي جي نمي فروشيم و از اين به بعد هم ارسال نخواهد شد.

وي اظهار داشت: ايران در اوپک کماکان در جايگاه دوم قرار دارد بطوري که درحال حاضر توانايي توليد 4 ميليون بشکه نفت را دارا هستيم و وضعيت صادرات نفت کشور نيز مناسب است تا جايي که از نظر ميزان صادرات به سالهاي قبل مي رسيم.

وي از کشف دو ميدان جديد نفتي و گازي در کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشفيات جديدي امسال در کشور انجام شده که متعاقبا اعلام خواهد شد و ورود اين دو ميدان ميزان ذخاير رشد پيدا مي کنند و جايگاه ايران در نفت و گاز به رتبه نخست مي رسد.

قلعه باني يادآور شد: ميدان نفتي کشف شده در بخش جنوبي خوزستان قرار دارد که بعد از بررسي دقيق ميزان و محل آنها به مردم اطلاع رساني خواهد شد./س

برچسب ها: قطع ، مراودات ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Germany
احسان2140
۲۲:۴۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۱
راسته تولید نفت ایران کاهش یافته
آخرین اخبار