اتمام پروژه هاي عمراني در کشور از طريق منابع بودجه عمومي شامل فروش اوراق مشارکت و سهام امکان پذير است.

جعفر قادري عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: اتمام کار پروژه هاي نيمه تمام در کشور از طريق منابع بودجه عمومي فراهم شده و اين بسته از طريق فروش اوراق مشارکت، سهام دولت و ساير روش ها در حال انجام است.

وي به بودجه درآمدهاي نفتي اشاره کرد و افزود: بودجه درآمدهاي نفتي در سال آينده بستگي به تحريم ها دارد که چقدر صادرات نفت و فرآورده هاي نفتي داشته باشيم و بتوانيم تحريم را دور بزنيم.

به طوري که در سال جاري بودجه کشور 74 هزار ميليارد تومان با کسر 23 درصد از صندوق توسعه ملي  و 14.5 درصد سهم وزارت نفت بوده است و اين بودجه در سال 92 بستگي به قيمت نفت در بازارهاي جهاني دارد و نمي توانيم مبلغ بيشتري را در نظر بگيريم.

قادري اظهار داشت: کارهاي مقدماتي بودجه سال 92 در حال انجام است که پيش بيني مي شود 15 آذرماه به مجلس ارايه شود.

وي تاکيد کرد: در دو سال گذشته 66 ميليارد دلار صادرات نفتي و 25 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي داشتيم و در حال حاضر که هم اکنون به 80 تا 90 ميليارد دلار واردات نياز داريم، بنابراين در صورتي که تقاضاي سفته بازي در بازار از بين برود اين اطمينان بين فعالان اقتصادي به وجود مي آيد تا به راحتي بتوانيم با هدايت سرمايه ها به بازار بورس و سپرده گذاري در بانک ها به اقتصاد کشور کمک کنيم./عب
برچسب ها: پروژه ، عمرانی ، منابع ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار