منوچهر تکين تحليل‎گر برجسته مرکز مطالعات جهاني انرژي در لندن، در گفت و گو با پرس تي‎وي گفت: «تحريم‎ها و تصميم‎هاي سياسي بر تجارت خريد و فروش و حمل و نقل نفت در سراسر جهان، تاثير گذار خواهند بود.»

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، تحليل‎گر سياسي به پرس تي‌وي گفته است، تحريم‎هاي امريکا و متحدانش عليه ايران تاثير ناخوشايند و مخربي بر تجارت بين‎المللي و اقتصاد جهان خواهد گذاشت.
تکين تاکيد کرد که تحريم‎هاي تحميل شده بر صادرات نفت ايران از جانب اتحاديه اروپا و امريکا، بر مشتريان نفت اروپا و مصرف کنندگان نفت در سراسر جهان تاثير گذار خواهد بود چرا که باعث افزايش قيمت‎ها خواهد شد.

اين تحليل‎گر سياسي در ادامه افزود: « از نظر فني خيلي هم ساده نيست که نفت خام (ايران) را در پالايشگاه‎هاي سراسر جهان با نفت خام ديگري جايگزين کرد.»

وزراي خارجه اتحاديه اروپا در تاريخ ۲۳ ژانويه به دنبال اعمال فشار امريکا، دور تازه‎اي از تحريم‎ها را عليه صنعت نفت و بخش‎هاي مالي جمهوري اسلامي مورد تاييد قرار دادند.

اين تحريم‎ها که اعضاي اتحاديه اروپا را از خريد نفت ايران و يا تمديد بيمه براي تانکرهاي حامل نفت خام اين کشور منع مي‏‎کرد از اول ژوئيه به اجرا گذاشته شد.

تحريم‎هاي غيرقانوني طراحي شده از جانب امريکا بر اساس اتهامات بي‎اساسي مبني بر اين‎که جمهوري اسلامي ايران اهداف نظامي را در برنامه انرژي هسته‎اي خود دنبال مي‎کند، به تهران تحميل شده است.

جمهوري اسلامي ايران با رد اين ادعاها و اعلام اين موضوع که تهران عضو متعهد پيمان منع گسترش تسليحات هسته‎اي (ان پي تي) و عضو آژانس بين‎المللي انرژي اتمي است، تاکيد دارد که از حق استفاده صلح آميز از انرژي هسته‎اي برخوردار است.

برچسب ها: بین الملل ، تحریم ، ایران ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار