نتايج تحقيقات يکي از کميته هاي پارلماني انگليس در خصوص نحوه تعامل و رفتار عربستان سعودي با انقلابهاي عربي، رياض را به شدت خشمگين کرده است .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اللوءلوه، عربستان سعودي اعلام کرد در نتايج کميته تحقيقاتي پارلماني انگليس به رياض و منامه اهانت شده  است.

مسئولان سعودي به هيات راديو انگليس اعلام کرده اند در حال بررسي تجديد نظر در روابط تاريخي خود با انگليس هستند و همه گزينه ها را در اين خصوص بررسي خواهند کرد.

اين اقدام عربستان سعودي نشان از نارضايي شديد رياض نسبت به واکنش کلي غرب در قبال بهار عربي است.

در همين ارتباط وزارت خارجه انگليس تلاش مي کند از تنش بوجود آمده در روابط دو کشور بکاهد. اين وزارتخانه اعلام کرده است عربستان سعودي دوست نزديک و همپيمان انگليس باقي خواهد ماند.

از سوي ديگر محمد بن نواف آل سعود سفير عربستان در لندن اعلام کرد کشورش اجازه مداخله خارجي در فعاليت کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس را نخواهد داد و با اين مساله تسامح نخواهد کرد.

وي با اشاره ضمني به  اعتراضات در بحرين و سعودي تصريح کرد   عربستان به فعالان حقوق بشر اجازه نخواهد داد يک نظام سياسي جديد را در اين کشور پي ريزي کنند.

اين شبکه افزود: عربستان سعودي به انتقادات غرب از نقض حقوق بشر در اين کشور به شدت حساس است و سعي مي کند موارد نقض حقوق بشر را با ابعاد مذهبي بپوشاند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار