رییس اداره بهزیستی قصرشیرین گفت: بیماری ها، حوادث، كهولت سن و وراثت از مهمترین عوامل نابینایی و كم بینایی در افراد هستند، كه این دلایل امروزه بر زندگی میلیون ها نفر در دنیا تاثیر گذاشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

منوچهر بالت' ضمن بزرگداشت روز جهانی نابینایان و عصای سفید افزود: هر چند كه راه های درمان اندكی برای برخی از علل نابینایی وجود دارد، اما پیشگیری، راهی مطمئن برای جلوگیری از بروز این ضایعه به حساب می آید.

وی اظهار كرد: 15 اكتبر، روز جهانی نابینایان و عصای سفید است كه این روز در جهت اهمیت به روشندلان، توجه بیشتر به مشكلات آنها و ایجاد محیط های مناسب برای استفاده كنندگان از عصای سفید نامگذاری شده و علاوه بر این بهانه ای برای پاسداشت دستاوردهای افراد نابینا در جهان محسوب می شود.

بالت گفت: عصای سفید از زمان جنگ جهانی اول، به عنوان نمادی برای نابینایان شناخته شد، هر چند كه در كشورهای مختلف قوانین و نمادهای مختلفی برای استفاده و شناسایی نابینایان از این عصا وجود دارد، اما با توجه به اینكه رنگ سفید برای همگان بخوبی قابل رویت است، برای پیشگیری از خطراتی كه نابینایان را تهدید می كند این رنگ در تمام دنیا برای عصای راهنمای آنها تصویب شده است.

وی افزود: هم اكنون 38 نابینا با تایید كمیسیون پزشكی و تشكیل پرونده تحت حمایت بهزیستی قصرشیرین قرار دارند و از خدمات مختلف این نهاد حمایتی بهره مند می شوند.

پالت اظهار داشت: این خدمات شامل پرداخت مستمری ماهیانه، بیمه مكمل درمانی، معافیت سربازی، هزینه درمانی (عمل جراحی، پیوند قرنیه)، هزینه تحصیل، شهریه دانشگاه، ارایه وام های ضروری و درمان، وام های اشتغال و مسكن و تعمیر منزل مسكونی نابینایان است./س
برچسب ها: کرمانشاه ، بیماری ، کهولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.