در آستانه هفته سلامت روان، شاد و مثبت انديش بودن، احترام گذاشتن به خود و ديگران، عدم بدبينی، آگاهی به به نقاط قوت و ضعف خود و انعطاف پذير بودن از جمله ویژگی افراد دارای سلامت روان عنوان شد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ فاطمه زارع، کارشناس مسئول بهداشت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به ويژگي هاي فردي شخص داراي سلامت روان اظهارداشت: افردا دارای سلامت روان نسبت به خود، خانواده و جامعه بي تفاوت نيستند و با ديگران سازگاري دارد.

فاطمه زارع، شاد و مثبت انديش بودن، احترام گذاشتن به خود و ديگران، عدم بدبينی، آگاهی به نقاط قوت و ضعف خود و انعطاف پذير بودن را جمله ویژگی این افراد دانست و افزود: شناخت این افراد از واقعيت نسبتا دقيق است و براي رسيدن به هدف هاي خود براساس عقل و احساس عمل  می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: فرد دارای سلامت روان نسبت به خود نگرش مثبت دارد و ناكامي ها را تحمل مي كند و از طرف دیگر توانايي حل مشكلات خود را دارد.

این روانشناس افزود: این افراد از اوقات فراغت خود به نحو مطلوب استفاده مي كنند و در مواجهه با مشكلات اجتماعي، كنترل و تعامل خود را از دست نمي دهند.

وی با بیان این که فرد دارای سلامت روان  استعدادهايش به طور هماهنگ و به خوبي رشد مي كند، عنوان داشت: این افراد براي خود ارزش قائل هستند چون مي دانند آفريده خداست و از طرف دیگر دنيا را گذرگاهي براي رسيدن به آخرت می دانند.

زارع تصریح کرد: این افراد رابطه شان با ديگران سازنده و مثبت است و نيازهايشان را از طريقي برآورده مي كنند كه با ارزش هاي اجتماعي منافات نداشته باشد.

کارشناس مسئول بهداشت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان، صابر، صادق، درستكار و بخشنده، استغفار كننده و فرزند خويشتن خويش بودن را از دیگر ویژگی های افراد دارای سلامت روان برشمرد و متذکرشد: این افراد در نظر ديگران فرد موجهي محسوب مي شوند، زيرا در همه كارها متعادل هستند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.