دبيرکل سازمان ملل متحد بمبگذاري هاي تروريستي در دمشق را قاطعانه محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ در بيانيه اي که توسط سخنگوي دبيرکل سازمان ملل منتشر شد، آمده است: بان کي مون درباره سرنوشت زندانياني که در مکانهاي بمبگذاري نگهداري مي شدند ، ابراز نگراني کرده است.

اين بيانيه افزوده است: بان کي مون تاکيد دارد هيچ دليلي، حملات تروريستي را در هر مکان، زمان و توسط هر فردي، توجيه نمي کند.

دبيرکل سازمان ملل همچنين نسبت به افزايش خشونت در سوريه ابراز نگراني و تاکيد کرده است: ادامه اين وضعيت ميدان مناسبي را براي اقدامات تروريستي و هر گونه جنايت ديگر ايجاد مي کند.

در اين بيانيه آمده است: دبيرکل سازمان ملل توقف همه خشونتها را خواستار است و توسل به خشونت و اقداماتي نظامي که منجر به مرارت بيشتر و تخريب مي شود، به شدت رد مي کند.

بان کي مون درپايان ازطرفين درگير در سوريه خواسته است به سوي مذاکرات در سوريه حرکت و از نزديک با اخضر ابراهيمي نماينده ويژه مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب همکاري کنند.

هفته گذشته نيز دبيرکل سازمان ملل و شوراي امنيت در بيانيه هاي جداگانه اي حملات تروريستي در حلب و واقعه اي را که در مرز مشترک سوريه – ترکيه رخ داده بود، محکوم کردند و خويشتنداري از سوي دو طرف را خواستار شدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار