سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: بان کی مون با ابراز نگرانی از افزایش درگیریها میان سوریه و ترکیه در نواحی مرزی دو کشور، تاثیرات این بحران را بر لبنان و دیگر کشورهای همسایه بسیار خطرناک خواند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، مارتین نسیرکی در نشست خبری ظهر امروز سه شنبه افزود: بان کی مون پس از دیداری که به تازگی با رئیس جمهور فرانسه در پاریس داشت، در جمع خبرنگاران درگیری ها در سوریه را غیرقابل پذیرش خواند.

وی افزود: اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب همچنان به پی گیری موضوع ادامه خواهد داد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درباره گزارشی درباره انتقال از سلاح عربستان سعودی به سوریه نیز گفت: دبیرکل سازمان ملل تاکید دارد که نظامی تر شدن درگیری در سوریه غیر مفید و تضعیف کننده تلاش ها برای یافتن راه حلی صلح آمیز است.

وی افزود: بان کی مون بار دیگر دو طرف در سوریه را به رعایت نهایت خویشتنداری فراخواند.
نسیرکی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شورای امنیت صبح سه شنبه مدت ماموریت نیروهای بین المللی در افغانستان را تمدید و بر اهمیت افزایش نقش نهاد امنیتی افغانستان تاکید کرد.

وی افزود: بان کی مون نگران اوضاع افغانستان در دوره پس از سال 2014 میلادی است.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: ژان کابیس، نماینده ویژه بان کی مون در افغانستان نیز در نشستی مطبوعاتی بر ضرورت ایجاد ارتباط بین امنیت و توسعه، روند انتخاباتی و مصالحه ای به رهبریت مردم افغانستان و همچنین حفاظت از حقوق بشر تاکید کرده است.

گرت روزنتال نماینده گوآتمالا در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت در ماه اکتبر میلادی نیز پس از جلسه ای که صبح سه شنبه درباره افغانستان تشکیل شد، در جمع خبرنگاران گفت: شورای امنیت با تصویب قطعنامه 2069 مدت ماموریت نیروهای بین المللی در افغانستان را به مدت یک سال دیگر تمدید و همزمان بر نقش رهبریت نیروهای افغانی در برقراری امنیت در کشورشان تاکید کرد.

رئیس دوره ای شورای امنیت در پایان همچنین از احتمال سفر اعضای شورای امنیت به افغانستان و یمن در ماه نوامبر سال جاری میلادی به منظور بررسی اوضاع این کشورها خبرداد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار