دبير تشکيلات انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران با بيان اينکه وحدت رويه در پيگيري مسائل سياسي بين تشکل‌هاي دانشجويي بازخورد مطلوبي خواهد داشت، گفت: بايد سليقه‌هاي مختلف در جنبش دانشجويي در نظر گرفته شود تا بتوانيم فضاي دانشگاه را که مملو از سلايق مختلف است،‌ به خوبي هدايت کنيم.

علي عبدي دبير تشکيلات انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با چگونگي فعاليت جنبش دانشجويي در سال تحصيلي جديد اظهار داشت: با توجه به نزديكي انتخابات رياست جمهوري در ماه‌هاي آينده تلاش جنبش دانشجويي در اين است که اهداف و برنامه‌هاي خود را در راستاي آرمان‌هاي انقلاب اسلامي به پيش ببرد تا بتواند تاثيرات مطلوب خود را به‌جاي بگذارد.

وي در ادامه آرمان‌خواهي و توجه به مسائل کشور را از جمله اهداف جنبش دانشجويي دانست و افزود: آرمان‌هاي اساسي انقلاب که حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري به دنبال آن بوده و هستند توسط دانشجويان بايد در سطح جامعه و دانشگاه پيگيري شود تا بتوانند بر جريان‌هاي مختلف در فضاي کشور تاثير بگذارند.

اين فعال دانشجويي تحقق آرمان‌هاي انقلاب و رهبري را از جمله اهداف اصيل دانشجويان دانست و خاطر نشان کرد: دانشجويان بايد با فعاليت‌هاي خود تاثيزگذاري بالايي را در فعاليت احزاب و گروه‌هاي سياسي مختلف و ارايه آن به مردم داشته باشند.

عبدي مطالبات به حق دانشجويان از جريانات سياسي را از ديگر برنامه‌هاي دانشجويان عنوان کرد و ابراز داشت: هر چقدر به ايام انتخابات رياست جمهوري نزديک مي‌شويم تلاش براي معرفي گروه‌ها و احزاب بيشتر و به تبع آن وظايف دانشجويان هم در اين راستا سنگين‌تر مي‌شود چرا که بايد با زبان رسا و گويا مسائل را پيگيري و بازگو کنيم که بتوانيم به يک نتيجه درست و منطقي دست يابيم.

دبير تشکيلات انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران در ادامه  تشكيل اتاق فكر از سوي دانشجويان را عنصري مهم دانست و اظهار داشت: مهم‌ترين اقدامي که جنبش دانشجويي مي‌تواند در اين يک سال اخير انجام دهد برنامه‌ريزي درست و برگزاري اتاق فکر در جهت رسيدگي و تحقق مطالبات رهبري و مردم است که بتوانيم با برنامه‌ريزي دقيق و منظم براي رسيدن به آرمان‌هاي اصيل انقلاب گام موثر برداريم.

اين فعال دانشجويي با اشاره به اين‌که مطالبات دانشجويان بايد بعد از انتخابات رياست جمهوري هم پيگيري شود گفت: تلاش و برنامه‌ريزي دانشجويان بايد بعد از برگزاري انتخابات رياست جمهوري و بيان مطالبات خود از افراد مختلف ادامه داشته باشد و در اين زمينه بايد در بعد گفتماني يک وحدت رويه بين دانشجويان به طور عموم و بين تشکل‌ها به طور اخص وجود داشته باشد.

وي گفت: اگر مطالبات بين تمامي اتحاديه‌هاي دانشجويي با وحدت رويه مورد پيگيري قرار گيرد نتايج و بازخورد بهتري را مي‌تواند در سطح جامعه از خود نشان دهد و بايد به اين نکته توجه داشت که لزومي ندارد در ريزه کاري‌ها تمامي تشکل‌ها با يکديگر هم‌شکل و هم‌فکر باشند مهم آن است که برنامه‌هاي آنها تمام سلايق را در بر گيرد.

عبدي در ادامه اضافه کرد: تاکنون فعاليت‌هايي را جهت هماهنگ‌سازي براي انتخابات رياست جمهوري و ديگر برنامه‌ها در طول اين يک سال با تمامي تشکل‌هاي دانشجويي که براساس موازين انقلاب در حرکت هستند انجام داده‌ايم.

اين فعال دانشجويي در پايان خاطر نشان کرد: برگزاري کرسي‌هاي آزاد انديشي، جلسات درون گفتماني به صورت خصوصي و برنامه‌ريزي‌هايي براي برگزاري مراسم‌هايي غير از انتخابات که به صورت کلي مرتبط به نظريات فکري در حيطه علوم انساني و اسلامي است قرار داده‌ايم.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار