استاندار تهران در جمع روساي دانشگاه‌هاي تهران و البرز گفت: مسائل انتخاباتي از جمله موضوعاتي است که امسال در درون دانشگاه تاثير گذار خواهد بود که اگر درست هدايت نشود ممکن است جامعه را مشوش کند و تجربه انتخابات سال 88 را تداعي کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران صبح امروز نشست هم انديشي گردان‌هاي سايبري بسيج رسانه ملي و جمعي از روساي دانشگاه‌هاي استان تهران، با حضور استاندار تهران و به همت بسيج صدا و سيما در سالن رضوان اين سازمان برگزار شد.

مرتضي تمدن استاندار تهران در اين گردهمايي سايبري گفت: دو موضوع حرکت در مسير سازمان‌دهي گردان‌هاي سايبري و هم انديشي روساي دانشگاه‌ها در آغاز سال تحصيلي جديد بايد به بحث گذاشته شود و بايد اين بحث را مرتبط با سال جديد تحصيلي آغاز کنيم.

وي با اشاره به نشست روز گذشته در دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: ابزارهاي در دست روساي دانشگاه‌ها براي هم انديشي مهيا است و بايد بتوانند از ظرفيت‌هاي موجود در دانشگاه‌ها براي مديريت فضا بهره بگيرند و علم و تلاششان را با فضاي مجازي پيوند دهند.

تمدن در ادامه گفت: اگر امروز کسي نتواند از اين ظرفيت‌ها استفاده کند انتهاي جدول موفقيت است و نبايد انتظار داشت که شناخته شود و به جلو پيش رود.

وي بيان داشت: استفاده از ظرفيت‌ها در رسانه ملي به واسطهافرادي با انگيزه مهيا تر است و ظرفيت دانشگاه‌ها را بايد با فضا و امکانات به وجود آمده گره بزنيم.

استاندار تهران با بيان اينکه در سال تحصيلي جديد فضاي دانشگاه بايد از هم اکنون مديريت شود، عنوان کرد: سياست کلي جمهوري اسلامي ايران درباره دانشگاه به صراحت بيان شده و نگاه نظام به دانشگاه يک نگاه بالا و والايي است همانگونه که طي نشستي که مقام معظم رهبري با دانشجويان داشتند اين امر بر همه مشخص شد.

وي با اشاره به تهديدات معاندان نظام و بهره گيري آنها از دانشگاه تصريح کرد: مخالفان نظام قصد دارند تا دانشگاه را به يک اپوزيسيون و پايگاهي که همواره مخالف جريان حرکت کند، تبديل کنند تا هميشه تهديد و تخريب کننده در جامعه ظاهر شود.

تمدن اظهار داشت: جمهوري اسلامي با دانشجو و دانشگاه به جلو آمد و نبايد با نگاه سلبي و امنيتي به اين پديده بپردازيم.

*زبان تند دانشجو برکت است

تمدن زبان تند دانشجو را يک برکت دانست و مطرح کرد: اين خصلت دانشجو فضاي مغتنمي را براي استفاده مهيا مي‌کند و برخي که گوش زد مي کنند از سوي دانشگاه گزيده خواهيم شد در اشتباه‌ هستند.

وي در تشريح مواردي که دانشگاه را تحت تاثير قرار مي‌دهد و مسئولان بايد نسبت به آن هوشيار باشند، عنوان کرد: ساز و کار ما براي مديريت دانشگاه ساز و کار درون دانشگاهي است فقط آمادگي خود را به مسئولان و روساي دانشگاه براي کمک جهت پيشبرد کارها اعلام مي‌کنيم.

استاندار تهران با تاکيد بر اينکه هيچ مسئولي نبايد ورود مستقيم به دانشگاه و امور دانشجويان داشته باشد، گفت: هر مبحث قابل پيگيري دانشگاهي بايد از طريق مديريت دانشگاه اعمال شود و دليلي ندارد که از بيرون بر امور دانشگاه دخالت کنند.

*تاثير گذاري انتخابات در فضاي دانشگاه‌ها

وي از جمله موضوعات اثر گذار در دانشگاه‌ها را پيرامون فضاي انتخاباتي آتي عنوان کرد و افزود: مسائل انتخاباتي از جمله موضوعاتي است که امسال در درون دانشگاه تاثير گذار خواهد بود که اگر درست هدايت نشود ممکن است جامعه را مشوش کند و تجربه انتخابات سال 88 را تداعي کند.

* فضاي جنجالي تبليغاتي در انتخابات 92

استاندار تهران در رابطه با ويژگي انتخابات آتي گفت: در انتخابات رياست جمهوري گذشته مي‌دانستيم طبق روال، دولتي که سر کار است دولت بعدي را تشکيل مي‌دهد اما سال 92 ويژگي‌اش اين است که از نقطه صفر شروع مي‌کند به همين خاطر فضاي جنجالي تبليغاتي در جامعه پيش رو داريم.

وي با اشاره به يارگيري در دانشگاه‌ها توسط جريان‌ها و تشکل‌ها اذعان داشت: جريان‌هايي که خود را در گذشته محک زدند و جواب نگرفتند دوباره خواهان به ميدان آمدن هستند لذا اين جريان‌هاي معاند و متروک قصد جنجال در جامعه را دارند و تحريکات خود را از دانشگاه شروع مي‌کنند.

*بهمن ماه آغاز فعاليت رسمي انتخابات

وي زمان آغاز فعاليت رسمي انتخاباتي را بهمن ماه اعلام کرد و خطاب به مسئولين گفت: از بهمن‌ماه به سمت فضاي انتخابات پيش مي‌رويم اما زمان بندي دانشگاه‌ها زودتر اتفاق مي‌افتد که اگر خوب مديريت نشود مي‌تواند برنامه‌ريزي شما مسئولان را دچار اختلال کند.

تمدن به روساي دانشگاه‌هاي تهران و البرز گوش زد کرد: وظيفه مجريان اين است که در اين رابطه برنامه ريزي کنند تا اتفاق سال 88 رخ ندهد و دانشجو و دانشگاه برنامه خاص خود را داشته باشند.

استاندار تهران با اشاره به مبحث تحريم‌ها عليه نظام جمهوي اسلامي يادآور شد: با توجه به اينکه با ساختار کوتاه‌مدت تحريم‌ها در دانشگاه مواجه خواهيم شد، مطمئنا بايد از اين گردنه سخت و صعب العبور بگذريم و ترديد نکنيد کشور در رابطه با اين مسئله دست و پا بسته و بدون برنامه نيست.

وي با پرداختن بهبحث  تحريم‌هاي بانکي افزود: به گزينه و شيوه‌هاي جايگزيني دست پيدا کرديم و اگر با برخي از نوسانات اقتصادي مواجه هستيم به اين معني نيست که چاره‌انديشي نشده است بلکه اين روش‌هاي جايگزين قابل گفتگو در تريبون‌ها نيست چون نمي‌توانيم اطلاعات را در دسترس دشمن قرار دهيم.

*انگيزه معاندان در فضاي انتخاباتي کشور استفاده از مشکلات مديريتي است

تمدن انگيزه معاندان در فضاي انتخاباتي کشور را استفاده از مشکلات مديريتي دانست و مطرح کرد: برخي مي‌خواهند با پر رنگ کردن مشکلات مديريتي و کشاندن آن به دانشگاه‌ها ايجاد بحران کنند اما جريان معاند و مخالف مايل نيست تحريم‌ها حل شود بلکه به خط دهي به همپيمانان خارج از مرز نيز مي‌پردازد و خواهان درگير کردن دانشگاه‌ها در اين مسئله هستند که بايد هوشمندانه عمل کنيم.

وي با پيشنهاد اينکه چنين نشست‌هايي را بايد براي دانشجويان و اساتيد پي در پي برگزار کنيم، گفت: با دعوت از مسئولان و روشنگري آنها در دانشگاه‌ها مي‌توانيم فضا را در دانشگاه تلطيف کنيم.

استاندار تهران مسائل خوابگاهي، مالي و تفکيک جنسيتي را از ديگر مسائل مورد رصد سودجويان در دانشگاه‌ها دانست و گفت: تفکيک جنسيتي از جمله مواردي است که جو سازي در جامعه ايجاد مي‌شود و اين در صورتي است که بخشي از تفکيک جنسيتي به خواسته خود دانشگاه شکل گرفته و کسي تحميلي در اين باب نداشته است البته نسبت به برخي از مشکلات در دانشگاه‌هاي ديگر نمي‌توانيم تمام خواسته رفاهي دانشجويان را پاسخگو باشيم اما سعي خود را در اين‌باره به کار مي‌گيريم و اجازه نمي‌دهيم اين حاشيه‌سازي‌ها نظام را در مضيقه بگذارند.

تمدن تشکيل مسائل قومي را از ديگر تحرکات دانشگاه‌ها دانست و هشدار داد: به شدت روي مسئله جريان‌هاي قومي و کشاندن آن به دانشگاه‌ها فعاليت صورت مي گيرد اما بايد اين مسئله به طور صحيح مديريت شود.

*احياي تشکل‌هاي مرده را از جمله هدف‌هاي معاندين براي انتخابات است

وي احياي تشکل‌هاي مرده را از جمله هدف‌هاي معاندين دانست و تاکيد کرد: معاندين قصد دارند تشکلهايي که قانون آنها را مردود کرده است را دوباره زنده نگه دارند.

تمدن از ديگر دستاويزهاي معاندان را استفاده از روز شمار فتنه بيان کرد و گفت: مسئله ديگر مناسبت‌ها است مانند 16 آذر که به عنوان جنبش دانشجويي عليه منافع ملي به کار مي‌برند و روز شمار جريان فتنه را مبنا قرار دادند تا در فضاي دانشگاه و دانشجو تشويش به راه اندازند.

استاندار تهران ظرفيت‌هاي مقابله با اين دسيسه‌ها را اينگونه برشمرد: با استفاده از شوراي فرهنگي دانشگاه‌ها، بسيج دانشجويي، کرسي‌هاي آزاد انديشي، تشکل‌هاي دانشجويي و دخالت دادن خانواده‌ها در مديريت مسائل دانشجويان و تعامل با خود دانشجو مي‌توانيم بر اين مسائل فائق بياييم.

تمدن خاطر نشان کرد: مي‌توانيم با برنامه‌ريزي فضاي علم و روح علمي‌تر فضاي کشور را مديريت کنيم و برکات زيادي را به ارمغان بياوريم لذا اميدوارم سالي پر بار براي دانشجويان و سالي بي حاشيه براي کشور و همچنين سالي پر برنامه براي روساي دانشگاه‌ها در پيش رو داشته باشيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: انتخابات ، دانشگاه ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار