معترضان استراليايي‌ با تجمع در مقابل ساختمان شهرداری در سيدني حمايت خود را از بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه اعلام کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي‌وي،  هنادي اسود، سازمان‌دهي کننده اين راه‌پيمايي به خبرنگار پرس تي‌وي گفت:«ما امروز به اين‌جا آمديم تا بگوييم که اجازه نخواهيم داد هيچ‌کس به سرزمين‌مان حمله کند. ما خواهان يک افغانستان ديگر نيستيم. ما يک عراق ديگر نمي‌خواهيم. ما يک سومالي ديگر نمي‌خواهيم. ما اين‌جا هستيم تا از سربازان خود حمايت کنيم و مي‌دانيم که ۳۹ سال پيش آن‌ها نيروهاي رژيم اسرائيل را شکست دادند و به آن‌ها ايمان داريم.»

معترضان استراليايي، کشورهاي غربي را نيز به علت حمايت از شورشيان سوری سرزنش کرده و رسانه‌هاي غربي را نيز به دليل تحريف واقعيت‌های مربوط به آرزوها و خواسته‌هاي مردم سوريه مقصر دانستند.

يک معترض سوري که پس از ۶ سال زندگي در سوريه به تازگي وارد سيدني شده بود نيز به خبرنگار پرس تي‌وي گفت داشتن رئيس جمهوري مثل اسد از خوش‌شانسي مردم سوريه است.

الي محمد افزود:«من شخصا پس از اين‌که در تمام اين دوران ناآرامي و آشوب در اين کشور بودم واقعا براي وي احترام زيادي قائل هستم. اسد يک رهبر بزرگ است. وي بسيار بخشنده و فهيم است و آن‌ها (سوري‌ها) خيلي خوش‌شانس هستند که رئيس جمهوري چون اسد دارند.»

سوريه از مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي‌هاي خونيني است که به کشته شدن هزاران نفر از مردم اين کشور منجر شده است. دمشق خراب کاران، قانون‌شکنان و تروريست‌هاي مسلح را مسئول اين ناآرامي‌ها مي‌داند، در حالي که مخالفان نيروهاي امنيتي را به انجام اين کشتارها متهم مي‌کنند.

دولت سوريه با اعلام این‎که اين هرج و مرج از خارج از کشور هدايت مي‌شود، کشورهای عربستان سعودي، قطر و ترکيه را به مسلح کردن مخالفان متهم مي‌کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار