شهردار اصفهان از توجه به سنت های تاریخی و اسلامی در برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار اصفهان در بازدید از ستاد اجرایی برگزاری بیست و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، تصریح کرد:‌باید توجه داشته باشیم امروزه هر فناوری که بخواهد نهادینه شود آن فناوری باید با مقوله فرهنگ ادغام شود تا بتواند در جامعه برای خود جایی پیدا کند. سینمای کودک و نوجوان امری است که در مقوله فرهنگ جای ویژه ای دارد و در عین حال تخصصی است.

شهردار اصفهان با اشاره به این که باید هنر هفتم در دست ما باشد تا فرهنگسازی کنیم، گفت: اصفهان از نظر بحث های فرهنگی و هنری سرآمد است و متعلق به بخش ملی و منطقه ای است و هنرمندان ما اگر در این حوزه ها ورود کنند ما می توانیم نشاط خانواده و کودکان خود را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: اصرار ما بر این است که شهر و شهروند سالم داشته باشیم و کودک ما که زیربنای این ساختار است اگر دارای روحیه با نشاط و سالم باشد می تواند در این بستر سازی به ما کمک کند.

سقائیان نژاد با اعلام این مطلب که در راه بستر سازی فیلم کودک و نوجوان باید هزینه کرد، افزود: ایجاد و ترویج فرهنگ در بین جوامع از ملزوماتی است که باید به آن دقت کرد و برای فراهم کردن شرایط آن که در نهایت به اختصاص اعتبار می انجامد اقداماتی موثری صورت داد.

وی اختصاص هزینه در رابطه با ایجاد فرهنگ و تولید فیلم کودک را کاملا ضروری دانست و گفت: من به طور قطع باور دارم که هزینه در راستای فیلم کودک و نوجوان کاملا مباح است و معتقدم که باید فرهنگ فیلم سازی اسلامی را از پایه شروع کرد.

شهردار اصفهان گفت: اصفهان از نظر بحث های فرهنگی، تمدنی و هنری سرآمد است و اگر بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم چشم اندازی برای این موضوع فراهم شود و ما می توانیم با استفاده از این ظرفیت فضای شاد را برای کودک و نوجوان فراهم کنیم.

وی ظرفیتهای اصفهان را با توجه به غنای فرهنگی و تاریخی، برای حضور جشنواره فیلم کودک و نوجوان مناسب دانست.

شهردار اصفهان به حضور نهاد های اجرایی در کنار یکدیگر اشاره کرد و افزود: قطعا با حضور نهادهای اجرایی همچون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و ... می توانیم به یک فضای مطلوب برسیم و شهرداری نیز برای پیشبرد این فعالیت فرهنگی از حمایت های خود دریغ نمی کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.