شکنجه کودکان و نوجوانان فلسطینی به دست نظامیان صهونیست اعتراض شدید فعالان حقوقی بین المللی را در پی داشته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، به نقل از پرس تی وی، نیروهای اسرائیلی هر روز صدها کودک و نوجوان فلسطینی را بازداشت می کنند و زمانی که آنها را زندانی می کنند هدف شکنجه قرار می دهند. فعالان حقوق بشر و حقوقدانان فلسطینی از جامعه بین المللی درخواست کرده اند اقداماتی صورت بدهند تا نیروهای اسرائیلی درباره این گونه اقدامات خود پاسخگو باشند.

روز گذشته کنفرانسی خبری در کنگره ملی خلق فلسطین در رام الله برگزار شد. در این کنفرانس خبری، وضع کودکان و نوجوانان فلسطینی برجسته شد که در زندانهای اسرائیلی به سر می برند. نیروهای ویژه اسرائیل پس از بازداشت این کودکان و نوجوانان فلسطینی، آنها را در زندانها شکنجه می کنند.

یونس الحمرا مدیر کنفرانس القدس در این نشست گفت: نظامیان اسرائیلی از سال هزار و نهصد و شصت و هفت، کودکان و نوجوانان فلسطینی را به زندان می برند. کودکان و نوجوانان فلسطینی در زندان در شرایط بسیار وحشتناکی قرار دارند. نیروهای اسرائیلی به آنها دستبند می زنند و دهان آنها را می بندند و آنها را کتک می زنند آن هم فقط به آن علت که سنگ به سمت نظامیان اسرائیلی پرتاب کرده اند. این کودکان و نوجوانان فلسطینی حتی پس از آزادشدن نمی توانند به خانه هایشان بازگردند و نزد خانواده هایشان زندگی کنند. آنها مجبورند در جای دیگری بغیر از خانه هایشان زندگی کنند.

گروههای فعال در زمینه حقوق بشر نگران پیامدهای این نوع رفتارها با کودکان و نوجوانان فلسطینی بویژه مشکلات روانی ناشی از این نوع برخوردها هستند.

محمد رمزی وکیل فلسطینی در این خصوص گفت: در قوانین اسرائیل به صراحت اعلام شده است افراد زیر سن قانونی هجده سال نمی توانند زندانی شوند مگر اینکه قبلا در دادگاه این افراد به ارتکاب جرم محکوم شده باشند. نیروهای اسرائیلی به صورت تعمدی این افراد را در ساعات اولیه صبح بازداشت می کنند و در هنگام بازجویی فردی از نزدیکان آنها حضور ندارد و در نتیجه آنها مرعوب می شوند بویژه در شرایط روانی و فشارهایی که متحمل می شوند و اعترافهایی می کنند. این اعترافها غیرقانونی و ناقض حقوق بشر و حتی قوانین اسرائیل است.

هرسال صدها کودک و نوجوان فلسطینی به علت پرتاب سنگ و آتش زدن لاستیک به دست نیروهای نظامی اسرائیل بازداشت می شوند. حقوقدانها می گویند فقدان وکیل و همراه نبودن اعضای خانواده برای این کودکان و نوجوانان فلسطینی ناقض قوانین بین المللی است. شکنجه و بازداشتهای غیرقانونی این افراد به دست نیروهای نظامی اسرائیلی رویه ای جاری برای اسرائیل است. تاکنون نظامیان اسرائیلی به هیچ وجه پاسخگوی اقداماتشان نبوده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار