معاون اول رئيس‌جمهور در ميان مردم زلزله‌زده روستاي رشت‌آباد قديم در استان آذربايجان شرقي حضور يافت و ضمن دلجويي از آنان از نيازها، دغدغه‌ها و مشکلات آنها آگاه شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري ، محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه سفر خود به مناطق زلزله‌زده استان آذربايجان شرقي با ارائه توضيحاتي از سوي وزير مسکن و شهرسازي از مشکلات مربوط به روند بازسازي و نياز به تجهيزات و مصالح آگاه شد و دستورات لازم را براي تأمين اين تجهيزات صادر کرد.

وي در جمع مردم اين روستا اظهار داشت: بايد خدا را سپاس گوييم که اين زلزله در روز و در فصل تابستان رخ داد چرا که اگر اين اتفاق در زمان يخبندان و به هنگام شب رخ مي‌داد مشکلات بسيار بيشتر مي‌شد و کمک‌رساني و بازسازي‌ها به تأخير مي افتاد.

رحيمي با اشاره به اقدامات دولت از لحظه وقوع زلزله خاطر نشان کرد: دولت بلافاصله پس از آگاهي از اين اتفاق با هماهنگي استاندار گروه‌هاي مختلفي را براي امدادرساني اعزام کرد و جلساتي را به صورت پي در پي براي بررسي مشکلات و تصويب ملزومات بازسازي و امدادرساني تشکيل داد.

معاون اول رئيس‌جمهور اضافه کرد: سپس جلسه‌اي در محل استانداري آذربايجان شرقي تشکيل شد و اعتبارات لازم براي بازسازي تخصيص يافت.

رحيمي از سفر مقام معظم رهبري به مناطق زلزله‌زده به عنوان سفري پر ثمر ياد کرد و گفت: رهبر انقلاب با قدوم مبارک خود خير و برکت را به اين منطقه آوردند.

وي با اشاره به سفر رئيس‌جمهور به مناطق زلزله‌زده گفت: رئيس‌جمهور پس از حضور در منطقه دستور تخصيص تمامي اعتبارات لازم را به صورت يکجا صادر کرد و روند بازسازي و کمک‌رساني همچنان به صورت شبانه‌روزي ادامه دارد.

وي با بيان اينکه دولت همه مردم را همانند اعضاي خانواده خود مي‌داند، اظهار داشت: دولت با سرعتي بي‌سابقه وارد عمل شد و هر چه داشت در طبق اخلاص قرار داد.

معاون اول رئيس‌جمهور ضمن ابراز همدردي با داغديدگان و خانواده‌هايي که عزيزانشان را از دست داده‌اند، گفت: دولت مشکلات شما را درک مي‌کند و براي رفع آن از هيچ اقدامي فروگذار نمي‌نمايد.

رحيمي در ادامه از برگزاري جلسه‌اي در محل استانداري آذربايجان شرقي در عصر امروز خبر داد و گفت: امروز همه مشکلات را از نزديک بررسي مي‌کنيم و در جلسه ستاد بازسازي براي رفع تمامي نيازها چاره‌انديشي خواهيم کرد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار