معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به برنامه‌هاي دولت براي اجرا و راه‌اندازي متروي تبريز گفت: دولت عزم خود را جزم کرده که متروي تبريز را تا پايان دولت دهم به بهره‌برداري برساند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري ، محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس‌جمهور در مراسم افتتاح طرح تقاطع‌هاي غير همسطح امام علي( ع) در تبريز، هدف اصلي از سفر خود به آذربايجان شرقي را سرکشي به مناطق زلزله‌زده عنوان کرد و گفت: در اين سفر از نزديک روستاهاي آسيب‌ديده را بازديد کرده و پيشرفت کار را مورد بررسي قرار خواهيم داد.

وي افزود: پس از اين بازديدها جلسه‌اي را در استانداري برگزار کرده و در آن جلسه براي رفع مشکلات و موانع پيش روي بازسازي مناطق زلزله‌زده تصميم‌گيري خواهيم کرد.

رحيمي از سوي هيأت دولت به همه بازماندگان زلزله استان آذربايجان شرقي تسليت گفت.

معاون اول رئيس جمهور در ادامه تبريز را يکي از شهرهاي شايسته کشور برشمرد و گفت: هر چقدر که براي خدمت‌رساني به مردم نام‌آور تبريز تلاش کنيم، باز هم نمي‌توانيم شايستگي‌هاي آنان را ارج نهيم.

رحيمي با بيان اينکه سازمان ملل در مجله الکترونيکي خود از تبريز به عنوان يکي از زيباترين و توسعه يافته ترين شهرهاي ايران اسلامي ياد کرده است، خاطر نشان کرد: تبريز با داشتن ساختمانهاي مدرن، خطوط هوايي پيشرفته، طبيعت بکر، مساجد زيبا، اماکن تاريخي متعدد و ديگر جذابيت‌هاي گردشگري يکي از زيباترين شهرهاست که اين موضوع افتخاري براي ايران و کل منطقه است.

معاون اول رئيس جمهور اظهار داشت: سازمان جهاني بهداشت نيز شهر تبريز را به عنوان شهري پيشگام و پيشتاز در زمينه بهداشت دانسته است.

رحيمي با بيان اينکه تبريز از نظر جذب سرمايه‌گذاري بخش خصوصي نيز يکي از شهرهاي سرآمد و پيش رو است، گفت: تبريز يکي از شهرهاي پيشگام و موفق در اجراي اصل چهل و چهارم قانون اساسي است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود علي نيکزاد وزير مسكن و شهرسازي را قهرمان نهضت مسکن پس از احمدي‌نژاد خواند و افزود: رکوردي که ايشان از خود بر جاي گذاشته تا کنون نظير نداشته است.

معاون اول رئيس جمهور تصريح کرد: دولت مصمم است همه ثبت‌نام‌شدگان مسکن مهر را تا پايان دولت دهم صاحب خانه کند و در اين راستا بيش از چهار ميليون و دويست هزار واحد مسکوني تحويل خواهد داد.

وي با اشاره به برنامه‌هاي دولت براي اجراي طرح مهر ماندگار گفت: اجراي اين طرح‌ها بيش از صد و پنجاه هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد که قرار شده است کمبود آن را از طريق فروش اوراق مشارکت و فروش اموال دولت تأمين کنيم که البته اين شيوه در کمتر کشوري رايج است زيرا اصولاً دولت‌ها تلاش مي‌کنند دارايي‌هاي خود را افزايش دهند اما احمدي نژاد اموال مازاد دولت را در جهت عمران کشور هزينه مي‌کند.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: تبریز ، مترو ، رحیمی ، مسکن مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار