رؤساي جمهور ايران و پاكستان در گفتگوي تلفني در خصوص موضوعات گوناگون در زمينه همكاري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي بحث و تبادل نظر كردند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌ن‍ژاد رئيس‌جمهور در گفتگوي تلفني با "آصف علي زرداري"، رئيس جمهور پاكستان گفت: جنبش عدم تعهد جنبشي مستقل بوده و ظرفيت‌هاي فراواني دارد، اما تاكنون نهادها و سازمان‌هاي لازم براي پيگيري و اجراي توافقات در آن شكل نگرفته است.

رئيس‌جمهور بر لزوم آماده‌سازي مقدمات ايجاد ساختارهاي لازم براي اجراي مصوبات اين جنبش و برگزاري جلسه مشورتي در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل متحد با حضور اعضاي موسس و برخي كشورهاي تاثير گذار در اين جنبش نظير پاكستان تاكيد كرد.

احمدي‌نژاد با اشاره به تحولات منطقه و رخدادهاي سوريه اظهار داشت: بايد گروهي براي ارتباط با طرفين به منظور هدايت مسائل به سوي استقرار آرامش ، صلح و تفاهم تشكيل شود.

رئيس‌جمهور همچنين بار ديگر كشته و زخمي‌شدن عده كثيري از مردم پاكستان در حوادث آتش‌سوزي در شهرهاي كراچي و لاهور را به رئيس‌جمهور و ملت اين كشور تسليت گفت.

آصف علي زرداري رئيس‌جمهور پاكستان نيز با تقدير از مديريت موفقيت‌آميز شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد از سوي جمهوري اسلامي ايران، خواستار پيگيري ايجاد ساختارهاي اجرايي لازم در اين جنبش و نيز تشكيل گروهي براي تماس با طرفين درگيري‌ها در سوريه شد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار