رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از آماده شدن زيرساخت هاي گردشگري در روستاي هدف گردشگري چراغيل شهرستان آذرشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي يادآور شد: روستاي چراغيل از جمله روستاهاي هدف گردشگري است كه در جريان سفر استانی رئيس جمهوری محترم مصوب شده است.

وي ادامه داد: زيرساخت هاي گردشگري روستاي چراغيل توسط سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي تامين شده و براي سرمايه گذاري و واگذاري به بخش خصوصي آماده و در دست پي گيري است.

محمدي ساخت آلاچيق، بوفه و سرويس هاي بهداشتي در اين روستا را از جمله زير ساخت هاي گردشگري تامين شده در روستاي هدف گردشگري چراغيل شهرستان آذرشهر عنوان كرد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، اين روستا را به واسطه طبيعت زيبا و كوهستاني اش، خاص و منحصر به فرد خواند و گفت: روستاي هدف گردشگري چراغيل در دامنه كوه سهند واقع شده و در مسير آذرشهر به روستاي گنبرف قرار دارد.

وي با اشاره به معماري اين روستاي كوهستاني اظهار داشت: خانه هاي صخره اي، مسجد سنگي، طبيعت بي بديل و مناظر طبيعي از ويژگي هاي منحصر به فرد اين روستا به شمار مي رود كه معماري جالب و خاصش آن را در زمره روستاهاي هدف گردشگري آذربايجان شرقي قرار داده است.

محمدي همچنين افزود: باغات ميوه و تنوع و كيفيت بالاي محصولات آن نيز مي تواند پاسخگوي علايق گردشگران و علاقه مندان به طبيعت در سراسر كشور باشد. /س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.