براساس تحقيقات اين سلول هاي خورشيدي مي توانند هزار بار قدرتمند تر از قبل باشند.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژي، ازاسفناج براي ساخت سلول های خورشیدی مي توان استفاده کرد.
 
براساس گزارشات، انجام اين کار با توجه به این واقعیت است که پروتئین فتوسنتز براي کنترل نور، تبدیل نور به انرژی الکتروشیمیایی از طریق سیلیکون انجام مي شود.
.
این روش،در یک تحقیق که توسط کین جنینگز در دانشگاه واندربیلت هماهنگ و اختراع شده است، بسیار کارآمد تر از آنچه تا کنون برای سلول های خورشیدی استفاده می شود، است.
 
گزارش این کشف در مجله مواد پیشرفته منتشر شده است.
 
محققان یک راه برای ترکیب پروتئین فتوسنتزي(1 PS )، که بیش از 40 سال پیش شناسایی شده است ،با استفاده از انرژی الکتروشیمیایی در اسفناج از طریق سیلیکون، مواد مشابه مورد استفاده در سلول های خورشیدی را توسعه داده اند.
 
 بر خلاف نسخه های قبلی bioibride، اين نوع جديد قادر به تحویل جریان به طور قابل توجهی بیشتر از برق است.
 
دیوید کليفل گفت: '' این ترکیب حدود 1000 برابر بیشتر از آن که ما قادر به رسیدن به این پروتئین بر روی انواع مختلفی از فلزات، و همچنین به عنوان یک افزایش نسبتا کم در ولتاژ تولید شده اند.''
 
وي افزود:" افزایش سطح ولتاژ و جریان ادامه خواهد داشت و ما را قادر به دريافت طیف وسیعی از فن آوری تبدیل سلولهاي خورشیدی پایدار در طي سه سال می کنند. "
 
 هدف محققان این است که برای ساختن یک سلول با مزیت های بالقوه از این سلول خورشیدی سیلیکونی عملکرد 1 PS و یا یک پانل در حدود 60 سانتی متر قادر به تولید حداقل 100 میلی آمپر به یک ولت، با انرژی کافی به انواع مختلف دستگاه های کوچک برق و قدرت مي دهد.
 
 واقعیت این است که موادي وجود دارد که بر خلاف دستگاه های میکرو الکترونیک به دست آوردن آنها بسیار در دسترس و ارزان است که نیاز به مواد های نادر و پرهزینه مانند پلاتین ندارد.
 
یک مشکل دیگر آنست که دوام داشته باشد. عملکرد برخی از سلول هاي مورد در ابتدا دو هفته به طول انجامید.
 
 در سال 2010، گروه وندربیلت موفق شده است تا در شرایط خوب یک سلول1 PS بدون تخریب عملکرد برای نه ماه نگه دارد.
 
کليفل گفت:" طبیعت می داند که چگونه و بسیار خوب آن را انجام دهد، در درختان همیشه سبز، به عنوان مثال 1 PS برای سال ها طول می کشد." وي توضيح مي دهد: ما فقط باید درک کنيم که آن را چگونه بتنهايي انجام مي دهد."/ح
برچسب ها: سلول ، خورشیدی ، اسفناج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار