فرماندار شهرستان ری گفت: مراحل مقدماتی اجرای مصوبه دولت در حال اجرا است و طی 45 روز آینده شهردار ری معرفی می شود.

امیرحسین باقرنژاد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: دو مصوبه ای که هئیت دولت در چهارمین سفر خود به شهرستان ری به مردم ری هدیه داد در حال اجراست.

وی در ادامه از انتخاب شهردار در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این کار نیاز به مصوبه و قانون جدیدی ندارد چرا که طبق قانون هر شهرستانی که به لحاظ قانون از یک سری شاخص ها عبور کند باید شهرداری مستقل داشته باشد که تاکنون این قانون معقول مانده است و در حال حاضراستانداری تهران در حال پیگیری آن می باشد.

*تشکیل نخستین شهر شهرستان ری در سال 92
باقر نژاد ادامه داد: شهرستان ری 4 بخش دارد که در بخش کهریزک دو شورای اسلامی دارد یکی شورای اسلامی باقر شهر و دیگری شورای اسلامی کهریزک همچنین در بخش فشا فویه هم ما شورا داریم و تنها در بخش مرکزی به لحاظ اینکه شهرداری منطقه 20 تابع شهرداری تهران بوده تاکنون  شورا و شهرداری مستقل نداشتیم و با توجه به قانون، شهرستان ری باید شورا و شهرداری مستقل داشته باشد.

اگر این قانون اجرا نشود دو تخلف کرده ایم یکی اینکه قانون دولت را موظف کرده طبق ضوابط هر شهری که به حد نصاب برسد باید شورا و شهرداری مستقل باشد و اگر این قانون اجرا نشود از قانون سرپیچی کرده ایم .

این در حالی است که تهران تا به حال خلاف قانون عمل کرده است و شهرستان تهران با شهرستان ری یک مرز سیاسی دارد اما طی سالیان گذشته با استقرار شهرداری منطقه 20 یک شهرداری در حریم یک شهرستان دیگر مستقر کرده و بر آن نظارت داشته که این تخلف است .

وی افزود: با تشکیل شهرداری مستقل امور مدیریتی بخش مرکزی توسط خود ری اداره می شود و سال آینده هم همزمان با انتخابات سراسری شوراها، شورای اسلامی ری هم تشکیل می شود و از سال بعد شهردار ری هم توسط شورای این شهر انتخاب می شود.

فرماندار شهرستان ری خاطر نشان کرد: طبق صحبتهای استاندار تهران که گفته بودند تا سه ماه آینده شهردار ری معرفی می شود و تا به الان نزدیک به 45 روز آن گذشته و تا 45 روز باقی مانده با انتخاب شهردار دومین مصوبه دولت اجرا می شود و این مقدمه خوبی است برای یک انقلاب اجتماعی، مدیریتی و سیاسی در شهرستان ری.

*اولین مصوبه دولت ابلاغ و در حال اجرا است
امیر حسین باقر نژاد گفت: با توجه به ابلاغ اولین مصوبه دولت منوط به ارتقا فرمانداری ویژه این مصوبه در حال اجرا است و نزدیک به 10 اداره به معاون کل و مدیر کل ارتقا پیدا می کنند که یک فرآیندی دارد و در حال پیگیری است.

وی افزود: با این ارتقا اعتبارات افزایش پیدا می کند با توجه به اصلاحاتی که در ردیف بودجه استانی رخ خواهد داد. اعتبار خوبی برای تمامی حوزه ها اختصاص پیدا خواهد کرد./ز
برچسب ها: ری ، باقرنژاد ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار