هزاران تن از ماموران پلیس یونان در حالی که پرچم های سیاهی در دست داشتند و شعار "آی دزد، آی دزد" سر می دادند، به خیابان های آتن ریختند و علیه برنامه دولت برای کاهش حقوق نیروهای پلیس تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیش از چهار هزار پلیس معترض، شامل خدمه آتش نشانی و ماموران گارد ساحلی در حالی که مشعل روشن کرده و در شیپورهای گوشخراش خود می دمیدند، مقابل پارلمان این کشور تجمع و چندین چوبه دار نمادین به نشان اعتراض به نمایندگان این کشور برپا کردند.

این تظاهرات ضددولتی در حالی برگزار می شود که مطابق آمارهای رسمی، رقم بیکاران در این کشور در ماه ژوئن به بیست و چهار ممیز چهار درصد رسید که بسیاری از آنها جوان هستند.

دولت یونان در برنامه ریاضت اقتصادی سخت گیرانه ای که به زودی در این کشور اجرا می شود، مقررات سنگینی را بر حقوق نیروهای پلیس وضع کرده است.

تظاهرات روز پنجشنبه تازه ترین اعتراض علیه بسته ریاضت اقتصادی جدید یونان است که در سال 2013 اجرا می شود و حدود 4.4 میلیارد دلار از مخارج عمومی در این کشور خواهد کاست.

این بسته ریاضتی توسط طلبکاران اروپایی یونان و صندوق بین المللی پول بر این کشور تحمیل شده و هدف از آن اطمینان طلبکاران از توانایی یونان برای بازپرداخت بدهی های خویش است.

بااین حال، یکی از رهبران برجسته اتحادیه کارگری در یونان روز پنجشنبه هشدار داد که کاهش مخارج عمومی فقط موجب شدت یافتن بی سابقه اعتراضات اجتماعی می شود و هیچ تاثیری در بهبود اقتصاد رکودزده این کشور نخواهد داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار