عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي:

جزاير سه‌گانه جزء لاينفك خاك ايران هستند

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي مجلس با بيان اينكه تكرار ادعاهاي مضحک درباره جزاير ايراني بي‌ارزش بوده و طرح مجدد آن براي ايجاد يک فشار رواني است، گفت: جزاير سه‌گانه، جزء لاينفك خاك ايران هستند و طرح چنين ادعاهايي در مالكيت ايراني آنها قطعا بي‌تأثير خواهد بود.

سيد باقر حسيني نماينده مردم زابل، زهک و هيرمند در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در واکنش به ادعاهاي واهي امارات درباره جزاير سه‌گانه ايران گفت: با توجه به تحولات منطقه‌اي و خصوصا مسئله سوريه کشورهاي عربي سعي دارند با طرح دوباره ادعاهاي واهي مسائل منطقه را تحت الشعاع قرار دهند و فشار دوباره‌اي بر ايران وارد کنند.

وي در ادامه با اشاره به همراهي برخي از اين کشورها با استکبار جهاني در حمايت از تروريستهاي سوريه افزود: کشورهاي عربي در راستاي ايجاد تنش در منطقه و فرافکني، سناريوي تکراري را طرح مي‌کنند تا دخالت‌هاي مفتضحانه خود در سوريه را در بپوشانند.

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي مجلس در ادامه با بيان اينکه حاکميت ايران بر جزاير سه‌گانه شفاف و مسلم است، تصريح کرد: ما  همواره ادعاهاي واهي اماراتي‌ها را با قدرت و شدت رد کرده و غير قابل قبول مي‌دانيم بنابراين ادعاي تکراري آنها ارزش ندارد و به آن توجهي نخواهد شد.

نماينده مردم زابل، زهک و هيرمند با تاکيد بر حاکميت ابدي ايران بر جزاير سه‌گانه ابوموسي، تنب بزرگ و تنب كوچك گفت: اين جزاير از لحاظ تاريخي متعلق به ايران است و اين موضوع در تمامي اسناد و مدارک بين‌المللي قيد و از اين نظر ثابت شده‌است.

وي در پايان ادعاهاي کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس را مضحک دانست و اظهار داشت: جزاير سه‌گانه جزء لاينفك خاک کشور ماست و ادعاهاي کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس ادعاي مضحکي در عرصه بين‌المللي محسوب مي‌شود.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار