معاون ستاد کل نيروهاي مسلح گفت:حمايت اوباما از رويکرد امارات بر جزاير سه گانه حرکت مضحکي است و دولت آمريکا از اينگونه تحرکات سخيف و مضحک در دوران رياست جمهوري اوباما کم نداشته است.

سردار سيد مسعود جزايري، معاون ستاد کل نيروهاي مسلح درگفتگو با خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، درخصوص ادعاي واهي مجدد امارات درمورد جزاير سه گانه ايراني گفت: کشورهايي مثل امارات و امثال آن درکل درحدي نيستند که بتوانند ادعاي ارضي قابل اثباتي درباره جمهوري اسلامي ايران داشته باشند.

معاون ستاد کل نيروهاي مسلح اين گونه ادعاها را ادامه سياست استعمارگرانه انگليس که امروز توسط آمريکا تداوم پيدا کرده  دانست و  تصريح کرد: ما به آنها (اماراتي ها) براي هزارمين بار توصيه مي کنيم که در چارچوب سياست هاي غربي و رژيم هاي سلطه بخصوص آمريکا و انگليس قرار نگيرند و سياست هاي مستقل خودشان را پيگيري کنند.

وي در پاسخ به سوالي درمورد حمايت رئيس جمهور آمريکا از رويکرد امارات بر جزايرسه گانه گفت: اين حمايت حرکت مضحکي است و دولت آمريکا از اينگونه تحرکات سخيف و مضحک در دوران رياست جمهوري اوباما کم نداشته است.

سردار جزايري ادامه داد: ما معتقديم اگر آمريکا ادعاي توانمندي بالا را دارد بر مشکلات داخلي خودش که امروز از هر دوره اي حادتر شده است غلبه کند و منطقه نيازي به توصيه ها و پادرمياني هاي آمريکايي ها ندارد.

*دعوت نشدن ايران براي نشست ژنو را بايد به فال نيک گرفت

معاون ستاد کل نيروهاي مسلح در خصوص دعوت نشدن ايران به نشست ژنو براي حل بحران سوريه گفت: عدم دعوت ايران به اينگونه نشست ها را بايد به فال نيک گرفت امروز دشمنان سوريه نتوانسته اند از طريق جنگ و ترور منيات خودشان را پيش ببرند.

وي با بيان اينکه مردم سوريه اجازه دخالت بيگانگان را در خاک سوريه نخواهند داد خاطرنشان کرد: برگزاري چنين نشست هايي فاقد هرگونه ارزش به لحاظ سياسي، ديپلماتي و عملياتي است و مردم سوريه بهاي آزادي و استقلال خود را پرداخت کرده اند و از اين به بعد هم به اين روش عمل خواهند کرد.

*ايران اجازه شکل گيري سياست مثلث ارتجاع غرب-آمريکا و رژيم صهيونيستي را نخواهدداد

معاون ستاد کل نيروهاي مسلح با اشاره به اينکه دشمنان سوريه در انتظار عواقب دخالتشان باشند اظهار کرد: جمهوري اسلامي ايران اجازه نخواهد داد مثلت ارتجاع عرب، آمريکا و صهيونيسم، سياست هاي خود را پيش ببرند و بدانند که اين سياست ها با چالش هاي بزرگي روبرو خواهد بود.

جزايري، اروپا را به کناره گيري از اين بازي خطرناک(دخالت در سوريه) توصيه و اذعان کرد: پيش بيني ها حاکي از آن است که آمريکا بعد از انتخابات رياست جمهوري اروپا را در اين عرصه رها کند.

*ناتو حق دخالت در امور سوريه را ندارد

وي در پايان درخصوص دخالت احتمالي نظامي ناتو در خاک سوريه گفت: ناتو  قادر نخواهد بود سياستهاي استکباري را در سوريه اجرا کند و به حتم نمي تواند منويات خودشان را اجرا کند و لذا اجازه دخالت را نخواهند داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار