گروهی از فعالان ضد سلاح هسته ای در آمریکا در ماه ژوئیه گذشته توانستند با بریدن حصار فلزی اطراف یک مرکز ذخیره سازی اورانیوم نظامی در ایالت تنسی آمریکا به آن نفوذ کنند و بی آنکه نگهبانان یا سامانه های امنیتی متوجه حضور آنها شوند، بر روی دیوارهای این مرکز نظامی شعارهای ضدجنگ بنویسند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری رویترز،بر گزارش وزارت انرژی آمریکا که امروز منتشر شد ؛ فعالان مذکور که سه نفر بودند و در میان آنها یک راهبه 82 ساله نیز حضور داشت توانسته بودند به این مرکز فوق سری نفوذ کنند و در غفلت نیروهای امنیتی به نوشتن شعار بر روی دیوارهای این مرکز بپردازند.
گرگوری فریدمن، بازرس کل وزارت انرژی آمریکا با انتقاد شدید از ضعف سامانه  هوشمند امنیتی و بی کفایتی نگهبانان مستقر در این مرکز امنیتی که در منطقه اوک ریج در ایالت تنسی واقع است اعلام کرد که فعالان آمریکایی مخالف سلاح هسته ای توانسته بودند از سه ردیف حصار فلزی عبور کنند، بی آنکه هیچ یک از سامانه های امنیتی یا نگهبانان مستقر در کارخانه متوجه حضور آنها شوند.
این سه فعال آمریکایی پس از نفوذ به درون محوطه کارخانه اورانیوم بر روی دیوارهای این مرکز شعارهایی مبنی بر مخالفت با استفاده از سلاح هسته ای نوشتند. آنها همچنین بر روی دیوارهای ساختمانی که محل ذخیره سازی اورانیوم غنی شده با غنای بالا بود، خون انسان پاشیدند.
بنا بر این گزارش، ساختمان مذکور بعد از حادثه یازده سپتامبر ساخته شده و تا پیش از آن به خاطر سامانه های امنیتی هوشمند و متعدد آن به عنوان دژ محکم اورانیوم شناخته می شده است.
به گفته فریدمن، دولت آمریکا هزینه ای بالغ بر 150 میلیون دلار برای طراحی و نصب سامانه های امنیتی در این مرکز فوق سری صرف کرده است. فریدمن همچنین مدعی شد که مقصر اصلی نگهبانان این مرکز هستند که به برخی هشدارهای صوتی و تصاویر مخابره شده توسط دوربین های امنیتی بی توجهی کرده اند. در عین حال، گفته می شود که یکی از دوربین های مسیر نفوذ فعالان ضدجنگ از شش ماه پیش شکسته بوده است.
بنا بر این گزارش، فعالان مذکور بعد از اجرای نمایش ضدجنگ مزبور خود را داوطلبانه تسلیم نیروهای امنیتی مستقر در کارخانه کردند.
برچسب ها: نفوذ ، فعالان ، ضد جنگ ، هسته ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار