سناتور جان مک کین، نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا و رقیب انتخاباتی باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸، به شدت از سیاست خارجی کاخ سفید انتقاد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، سناتور جان مک کین عضو جمهوری خواه سنای آمریکا از ایالت آریزونا و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری، در سخنانی در نشست مجمع ملی جمهوری خواهان آمریکا در فلوریدا، سیاست اوباما را در برابر ایران را به زیر سوال برد.
 
اشاره وي به جريان فتنه چند سال پيش بود.

وي گفت: چالشهایی که امروزه آمریکا در داخل و خارج کشور با آن مواجه است در مقایسه با گذشته بیشتر و حل آنها بسیار دشوارتر شده است. آمریکا دیگر نمی تواند در مسیری حرکت کند که در چند سال گذشته در آن حرکت کرده است. آمریکا نمی تواند به گونه ای عمل کند که متحدانش از آمریکای لاتین گرفته تا اروپا و آسیا و منطقه خاورمیانه و به ویژه اسرائیل که موجودیتش در خطر است، درباره رهبری آمریکا دچار تردید باشند. آمریکا نمی تواند به دولتهای روسیه و چین این حق وتو را بدهد که تعیین کنند آمریکا در دفاع از ارزشها و منافعش و برای پیشبرد ارزشهایش در جهان چگونه عمل کند. آمریکا نمی تواند به گونه ای عمل کند که دولت اسرار کشور را به رسانه ها فاش کند و به همین علت امنیت آمریکا و کسانی به خطر بیفتد که شجاعانه از کشور دفاع می کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار