پايگاه خبري امريكن دريم در گزارشي به بررسي عملكرد بد اقتصادي اوباما و تاثيرگذاري خزانه داري فدرال بر تصميمات رئيس جمهور پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، در اين گزارش آمده است،در دوران رياست جمهوري باراک اوباما، اقتصاد آمریکا روند نزولي داشته و آمار موجود در اين دوره در مقايسه با همتايان پيشين خود در دوره ركود اقتصادي به مراتب وحشتناك تر مي باشد.
پس از هر دوره رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم، اقتصاد آمریکا همیشه دوره بازيابي خود را تجربه مي كرد و شرايط بهتري را حتي قبل از ركود به خوذ مي ديد. در طول این "فرايند بهبود اقتصادی"، ما حتی به جایی که در سال 2008 بوديم،نزديك نشده ايم.  
در واقع، تعدادی از آمریکایی ها که در فقر زندگي مي كنند و تعداد آمریکایی هايي که وابسته به خدمات دولت هستند، روندي افزايشي را دارد.
هر کس که بر این باور است، باراک اوباما در تلاش برای  "بهبود اوضاع اقتصاد" مي باشد اگر برای چهار سال دیگر در کاخ سفید انتخاب گردد اشتباه مي كند،حقیقت این است که باراک اوباما قصد نجات شهروندان آمريكايي و اقتصاد آمريكا را ندارد  
 عملكرد باراک اوباما و دولت وي در اين دوره 4 ساله چنان بد بوده است كه نيازي به ادامه كار وي احساس نمي شود.  در اين مورد باراك اوباما شخصا مسئول ركود اقتصادي آمريكا نمي باشد.در واقع، او تأثیر آنچناني بر روی اقتصاد و تصميم گيري هاي مربوطه نداشته است.
با این حال، اگر او مایل یا قادر به انجام كاري در جهت بهبود اوضاع اقتصادي بود، قطعا فرصت کافی در اختيار داشت. به عنوان مثال، دموکرات ها در طول دوره اول رياست جمهوري باراك اوباما نفوذ قابل توجهي در كنگره آمريكا داشتند.  نفوذ آنها به حدي بود كه مي توانستند در تصويب يا عدم تصويب برخي لوايح و قوانين ترتيب اثر دهند. اما در مورد هر آنچه که در کنگره در طول این دو سال گذشته است،كاري انجام نداده اند. از همه مهمتر اينكه، باراک اوباما مطلقا در راه سیاست های کابوس برانگيز و تصويب آنها در قبال خزانه داري فدرال كاري نكرد و تنها سكوت اختيار كرد.
خزانه داري فدرال در مقايسه با باراك اوباما از قدرت بیشتری بر اقتصاد آمریکا برخوردار است. اما باراک اوباما برای جلوگیری از سیاست های ابلهانه آنها هيچ گونه اقدام منطقي از خود نشان نداده است. در واقع، اوباما تا به حال كاري مخالف خواست خزانه داري فدرال انجام نداده است، در مورد "بن برنانکه" رئيس خزانه داري نيز تصميم دارد تا وي را براي دور دوم به رياست خزانه داري انتخاب نمايد. نكته جالب اينكه بن برنانکه، رئیس خزانه داري فدرال،عملكرد ضعيفي داشته است، باراك اوباما حمايت خود را از وي اعلام كرده و از برنامه هاي او نيز اعلام رضايت مي كند.
اوباما در دوره اول خود از استقلال عمل خزانه داري فدرال و عدم تفحص در كارهاي اين مرجع اقتصادي حمايت مي كند. اوباما بر این باور است که روش بهتر،تعيين سیاست های پولی ایالت متحده توسط هیئتی از "کارشناسان" مي باشد.البته حقيقت اين است كه اين كارشناسان برای یک سازمان مخفی که هیچ پاسخگویی مستقیم به مردم آمریکا ندارند، كار مي كنند. واقعيت امر اين است كه تصمیمات آنها تاثیر بسیار زیادی در تمام بخش هاي زندگی مردم آمريكا دارد. پس با اين اوصاف، از آنجا كه باراك اوباما در مقابل سياست هاي خزانه داري فدرال مخالفت نمي كند و از طرفي از آن و رئيس مربوطه حمايت هاي همه جانبه دارد،نمي توان تنها اوباما را مسئول مستقيم شرايط فعلي اقتصاد آمريكا دانست چرا كه سياست هاي اجرايي در بخش اقتصاد بر گرفته از خزانه داري فدرال مي باشد.  
در تحلیل نهایی، اساسا هر تصمیمی که باراک اوباما، در مورد اقتصاد مي گيرد اساسا اشتباه مي باشد. او تریلیون دلار بدهی را به جمع بدهي هاي آمريكا اضافه كرده است و از طرفي شرايط اقتصادي روندي نزولي را تجربه مي كند.

در متن ذيل به مواردي از عملكرد هاي بد اقتصادي اوباما و دولت وي اشاره داريم:
1 - در دوره رياست جمهوري بیل کلینتون، نرخ بیکاری به طور متوسط 5.2 درصد بود.در دوران جورج دبلیو بوش، نرخ بیکاری به طور متوسط به 5.3 درصد رسيد.در دوره باراک اوباما، آمار مربوطه به مراتب وحشتناك تر مي باشد. يك ماه پس از انتخاب وي نرخ بیکاری به بالاتر از 8 درصد افزایش یافت و همچنان رو به افزايش است.
2 - در دوره رياست جمهوري باراک اوباما، ارزش پول (یکی از شاخص های بسیار مهم سلامت اقتصادی) به پایین تر از جنگ جهانی دوم سقوط كرد.
- 3 از زمان روي كار آمدن باراك اوباما درآمد متوسط خانوارهاي آمريكايي بيش از 4 هزار دلار کاهش یافته است.
- 4 ایالت متحده خود مقدار زیادی از منابع نفتي جهان را در اختيار دارد و نبايد وارد كننده نفت از كشورهاي خاورميانه باشد. متاسفانه، باراک اوباما سیاست هاي نامناسبی را در بخش انرژی داشته است. در زمان بیل کلینتون، تعداد مجوزهاي حفاری تایید شده از سوي دولت 58 درصد افزایش یافت.
در زمان جورج دبلیو بوش، تعداد مجوزهاي حفاری مورد تایید 116 درصد افزایش یافت اين در حاليست كه در دوران باراک اوباما، تعداد حفاری تایید شده 36 درصد كاهش يافته است.
- 5 هنگامی که باراک اوباما به ریاست جمهوری انتخاب گرديد، میانگین قیمت هر گالن بنزین 1.85 دلار بود. امروزه، قیمت متوسط یک گالن بنزین 3.71 دلار مي باشد .
6 -در دوره رياست جمهوري باراک اوباما، ایالت متحده بیش از 300 هزار شغل در بخش آموزش و پرورش از دست داده است.
7 -از زمانيكه رئیس جمهور باراک اوباما انتخاب شد، تعداد آمریکایی هايي كه مدت طولاني مدت بیکار بوده اند از 2.7 میلیون تا 5.2 میلیون نفر افزايش يافته است.
8 - برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم، نسبت "اشتغال به جمعیت" به پس از رکود اقتصادی برنگشته است.به طور ميانگين 59 درصد آمريكايي ها به مدت 35 ماه دوره بيكاري را اكنون تجربه مي كنند.
- 9 در دوره رياست جمهوري باراک اوباما، ارزش مسكن 12 درصد كاهش يافته است.  
   
-10 در مدت پنج سال گذشته صورتحساب هاي بخش انرژي، مثل برق در ایالت متحده آمریکا سریعتر از نرخ کلی تورم افزایش یافته است.  
11 -هنگامی که باراک اوباما برای اولین بار وارد کاخ سفید شد، قيمت هر اونس طلا در حدود 850 دلار بود. امروز، قیمت طلا به بیش از 1630 دلار در هر اونس رسیده است.
-12 از سال 2008، اقتصاد ما 1.3 میلیون شغل را از دست داده است در حالی که در همين زمان 3.6 میلیون آمریکایی متقاضي بخاطر از کار افتادگی به بیمه تامین اجتماعی اضافه شده اند.
-13 پس از روي كار آمدن باراك اوباما، تعداد آمریکایی هاي ثبت نام كننده براي دريافت كمك هاي غذايي از 31،9 میلیون نفر به 46.4 ميليون نفر رسيده است.  
-14 بیش از نیمی از آمریکایی ها در حال حاضر از نظر مالی به دولت وابسته مي باشند.
15 -از زمان انتخاب باراك اوباما،مقدار کل پولی که دولت فدرال به طور مستقیم به مردم آمریکا داده است، 32 درصد افزايش يافته است.اين يعني وابستگي بيش تر مردم به كمك هاي مالي دولتی!  
-16 در دوره رياست جمهوري باراک اوباما، مخارج دولت فدرال به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی 25 درصد افزايش يافته است كه پس از جنگ جهانی دوم بالاترين ميزان مربوطه مي باشد.  
17 -دولت اوباما دیوانه ترین شيوه ممكن در هزينه كردن منابع مالي آمريكا را در پيش گرفته است. به عنوان مثال، در سال 2011 دولت اوباما 592.527 دلار را در یک مطالعه پژوهشي در مورد شامپانزه ها هزينه كرده است.
-18 دولت باراك اوباما کسری بودجه بیش از یک تریلیون دلار در هر سال مالي را تجربه كرده است.  
-19 در دوره رياست جمهوري باراک اوباما، بدهی ایالات متحده افزايش سرسام آوري داشته و رتبه بندي مالي آمريكا نيز متعاقبا كاهش يافته است.  
20 -پس از روي كار آمدن باراک اوباما، بدهی های ملی آمریكا 50 درصد افزایش یافته است.
-21 از زمانيکه باراک اوباما رئیس جمهور شد، بدهی ملی ایالت متحده به طور متوسط بیش از 64 هزار دلار را به ازای هر مالیات دهندگان آمريكايي تحميل كرده است.
-22 در دوره دولت اوباما، بدهی ملی ایالت متحده بیش از آنچه كه در دوره رياست جمهوري جورج واشنگتن تا آغاز دوره بیل کلینتون افزايش يافته بود،افزايش يافته است.  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار