همزمان با نزدیک شدن توفان گرمسیری آیزاک به خلیج مکزیک بخش اعظمی از پالایشگاه‌ها و تأسیسات تولید نفت و گاز طبیعی در این منطقه تعطیل و 78 درصد از تولید نفت خام در اين خلیج متوقف شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، طوفان گرمسیری ایزاک‌ تولید نفت در خلیج مکزیک را متوقف کرده و پالایشگاه‌های این منطقه را به شدت تهدید می‌کند.

وزارت انرژی آمریکا در گزارشی اعلام کرد در پی نزدیک شدن طوفان آیزاک، 78 درصد از تولید نفت خام در خلیج مکزیک متوقف و شش پالایشگاه تعطیل شده است.

وزارت انرژی آمریکا در این گزارش افزود برای جلوگیری از خسارتهای ناشی از طوفان آیزاک که شاید به گردباد تبدیل شود، کارکنان 346 سکوی تولید نفت تخلیه و تولید به صورت نسبی متوقف شده است.

در این گزارش آمده است: توقف فعالیت در این منطقه کاهش یک میلیون و هشتاد هزار بشکه در روز معادل 78.02 درصد تولید نفت خام و شصت و یک میلیون و 300 هزار مترمکعب معادل48.13 درصد گاز طبیعی را در پی داشته است.

بر اساس این گزارش علاوه بر این، شش پالایشگاه که در منطقه ای قرار دارند که این طوفان از آن عبور خواهد کرد در ساعت 13:30 به وقت محلی (17:30 به وقت گرینویچ)‌ تعطیل شدند.

تعطیل شدن پالایشگاه‌های نفت در خلیج مکزیک احتمالا در هفته آینده قیمت بنزین را 10 سنت دیگر افزایش می‌دهد.

پیش از این اعلام شده بود همزمان با ورود توفان آیزاک به خلیج مکزیک قیمت بنزین 10 سنت افزایش داشته و به 3 دلار و 8 سنت در هر گالن رسیده است. سازمان ایمنی و اقدامات زیست‌محیطی آمریکا روز گذشته اعلام کرد که حدود 25 درصد از تولید نفت روزانه در خلیج مکزیک متوقف شده است و 50 دکل و سکوی نفت پیش از ورود طوفان کاملا تخلیه شده بود.

علاوه بر این، بنا به اعلام دفتر ایمنی و اقدامات زیست‌محیطی آمریکا بیش از 8 درصد از تولید گاز طبیعی در خلیج مکزیک متوقف شده است.شرکت بریتیش پترولیوم اعلام کرد کارگران خود را از تأسیسات تولید نفت و گاز در این منطقه خارج و به طور موقت تولید در تمام سکوهای خود در خلیج مکزیک را متوقف کرده است. شرکت رویال داچ شل نیز اعلام کرد در حال تخلیه سکوهای خود در شرق خلیج مکزیک است و برای خارج کردن کارگران غیرضروری از مناطق مرکزی این خلیج اقدام کرده است.

طوفان گرمسیری آیزاک پس از درنوردیدن سواحل ایالت فلوریدا، در خاک آمریکا پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود حرارت آب‌های گرم خلیج مکزیک بر شدت و قدرت آن بیافزاید و این طوفان را به خطرناک‌ترین نوع خود تبدیل کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد ساکنان بخش‌های جنوبی آمریکا به ویژه در فلوریدا و نئواورلئان برای مقابله با طوفان آماده می‌شوند و صدها پرواز نیز در این مناطق لغو شد.

وزارت انرژی آمریکا افزود این پالایشگاهها توان پالایشی معادل یک میلیون و 300 هزار بشکه در روز یعنی هفده درصد از کل پالایش منطقه را در اختیار دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار