بر طبق بررسی های انجام شده، افرادی که ساعات مشخص و منظمی از هفته را برای دویدن اختصاص می دهند، کمتر از دیگران در معرض مرگ زود رس ناشی از بیماری های مزمن قرار دارند.

مصطفی گرجی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: استعمال سیگار و مواد مخدر، چاقی و اضافه وزن، ورزش نکردن و نداشتن تحرک بدنی ، چربی خون بالا، استرس و سایر فشار های روحی و روانی از دلایل عمده بیماری هایی همچون بیماری های قلبی – عروقی و سرطان است.
 
وی اظهار داشت: بیماری های فوق در تمام سنین به ویژه در میانسالی و سالمندی بیشتر دیده می شوند و همین بیماری ها همراه با برخی از عفونت ها عامل عمده مرگ زودرس محسوب می شوند.
 
گرجی با بیان اینکه ورزش، نرمش و دویدن منظم خطر بروز عوارض جسمانی ناشی از افزایش سن را کاهش می دهد، تاکید کرد: بر طبق بررسی های انجام شده، افرادی که ساعات مشخص و منظمی از هفته را برای دویدن اختصاص می دهند، کمتر از دیگران در معرض مرگ زودرس ناشی از بیماری هایی همچون بیماری های مزمن قرار دارند.
 
وی تصریح کرد: سرطان، بیماری های قلبی – عروقی ، امراض عصبی و برخی از بیماری های عفونی، از جمله بیماری ها و امراضی هستند که دویدن منظم خطر بروز  مرگ و میز زود رس ناشی از آنها را کاهش می دهد.
 
گرجی با اشاره به این که دویدن منظم و اصولی در سنین بالا تاثیراتش را بیشتر نمایان می سازد، خاطر نشان کرد: ورزش کردن به صورت منظم برای تمام گروه های سنی به ویژه در سنین بالا یک ضرورت است و نباید به بهانه های مختلف از انجام آن غفلت کرد./عط
برچسب ها: چربی خون ، امراض ، سرطان ، دویدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.