ورزش و انجام فعالیتهای بدنی منظم نقش مهمی در پیشگیری از سرطان و سایر بیماریها دارد .

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا ، مدیر گروه تخصصی پیشگیری از بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه توسعه جوامع بشری موجب کم تحرکی و بی تحرکی مردم شده است و این امر موجب افزایش بروز بیماریهای مزمن و سرطان شده است اظهار داشت : ورزش و فعالیت بدنی نقش مهمی در افزایش ایمنی بدن و پیشگیری از بیماریها دارد.

دکتر محمد رضا جویا افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده ورزش و فعالیت بدنی منظم موجب کاهش ابتلا به سرطان پروستات ، بازسازی بافتهای فرسوده و آسیب دیده ، کاهش احتمال ابتلاء به سرطان کولون و رکتوم ، بیماریهای قلبی و عروقی ، دیابت و سایر بیماریهای مزمن می شود .

وی با اشاره به اینکه ورزش در بازسازی منابع بدن نیز نقش موثری دارد خاطر نشان کرد : نقش ورزش در بازسلزي منابع بدن بقدري مفيد است که در مبتلايان به سرطان دومين عامل بعداز درجه سرطان درنتيجه درمان بيماران ؛ذخيره فيزيولوژيک انها است.

مدیر گروه تخصصی پیشگیری از بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه انجام تمرینات ورزشی سه تا 5 بار در هفته و هر دفعه به مدت سه دقیقه برای پیشگیری از بیماریها توصیه شده است گفت : ورزش کمتراز3بار در هفته اثربخشي ورزش راکاهش ميدهدوبيش از5بارهم فوايد بيشتري رابراي فرد ندارد ودربعضي مواقع شايد اسيبرسان هم می باشد.

دکتر محمد رضا جویا افزود: همچنین انجام فعالیتهای هوازی و استقامتی شامل پياده روي،شنا،دويدن ،کوه پيمايي؛طناب زدن با شدت کم و مدت زیاد بیشترین اثر را در سطح آمادگی قلبی ریوی دارد./ع


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.