معاون راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان مركزی گفت: حفاظ جاده ای (سوپرریل) تولید داخل برای نخستین بار در جاده های این استان نصب شد.

  

سلیمیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: این حفاظ دراستان مركزی تولید شده و در چهار كیلومتر از نقاط حادثه خیز و پرتگاه های استان در حال نصب است.

وی، جنس این حفاظ جاده ای را از برخی آلیاژهای فولادی و آهنی عنوان كرد و افزود:این حفاظ بیش از دو و نیم برابر نوع وارداتی مقاومت دارد و بیشتر در نقاط دارای شیب و حادثه خیز نصب می شود.

معاون راهداری اداره كل راه و شهرسازی استان مركزی اضافه كرد: پایه های حفاظ های قبلی در عمق حدود 75 سانتی متری نصب می شدند اما این نوع جدید در عمق حدود یك و نیم متری كار گذاشته می شود كه این مهم مقاومت در برابر ضربه ها را افزایش می دهد.

سلیمیان با یادآوری وارداتی بودن حفاظ های جاده ای اضافه كرد: قیمت هر متر مربع حفاظ وارداتی پنج میلیون ریال و قیمت تولید آن در داخل كشور دو میلیون و 500 هزار ریال است.

6 هزار و 250 كیلومتر راه در استان مركزی وجود دارد كه 2 هزار و 50 كیلومتر آن راه اصلی و چهار هزار و 200 كیلومتر آن راه روستایی است./س

برچسب ها: حفاظت ، جاده ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.