"معين مناع" كارشناس امور قدس هشدار داد كه رژيم اشغالگر با بهره برداري از ضعف مواضع كشورهاي عربي، اسلامي و فلسطين، در صدد تحقق يهودي سازي قدس و سلطه كامل بر مسجدالاقصي است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، "معين مناع" كارشناس مركز مطالعات الزيتونه اظهار داشت: صحبت كابينه اسرائيل از ورود يهوديان به مسجدالاقصي و اجراي طرح تقسيم زماني براي اين امر، بدين معناست كه كابينه فعلي اسرائيل حدس زده است كه موضع كشورهاي عربي ، اسلامي و فلسطينيان ضعيف شده است و با وجود اين ضعف، آن ها نمي توانند اقدامي براي مقابله با هرگونه تحرك اسرائيل عليه مسجدالاقصي انجام دهند.
 
مناع افزود: كابينه هاي مختلف رژيم صهيونيستي به ويژه كابينه افراط گراي كنوني، يهودي سازي قدس و گسترش شهرك سازي را در صدر اولويت هاي خود قرار داده است و همه توجه خود را به يهودي سازي قدس و مسجدالاقصي با هرعنواني اعم از تقسيم زماني يا جغرافيايي متمركز كرده است.
 
وي درباره ادامه اين گونه اقدامات رژيم اسرائيل و حركت آن در زمينه سلطه كامل بر مسجدالاقصي و سپس بازسازي معبد ادعايي صهيونيست ها هشدار داد.
 
كارشناس مركز مطالعات الزيتونه خاطرنشان كرد: رژيم اشغالگر در صدد تصرف بخش معيني از محوطه مسجدالاقصي و محوطه هاي گسترده داخل آن است و تصميم اين رژيم براي تبديل محوطه مسجدالاقصي به مراكز تفريحي و فضاي سبز مقدمه اي براي اجراي اين طرح است.
 
مناع با اشاره به ادامه حفاري ها در زير مسجدالاقصي و تاسيس موزه اي با عنوان شهرگردشگري در زير مسجد الاقصى، درباره فرو ريختن پايه ها و ستون هاي اين مسجد و تخريب ديوارها و ساختمان هاي واقع در مجاورت آن هشدار داد و گفت: درصورت وقوع هر گونه انفجار يا زلزله ، احتمال فرو ريختن اين بنا وجود دارد.
 
كارشناس مركز مطالعات زيتونه خاطرنشان كرد: حفاري هايي كه رژيم اشغالگر زير مسجدالاقصي يا در مجاورت آن اجرا مي كند، با هدف كشف آثار يهودي نيست؛ بلكه در راستاي سياست هاي برنامه ريزي شده به منظور تضعيف پايه و اساس مسجدالاقصي و از بين بردن آثار اسلامي در شهر قدس و معرفي كردن اين شهر به عنوان شهر يهودي است.
 
مناع اظهار داشت: باستان شناسان اسرائيلي بيش از 10 سال پيش اعلام كردند كه هيچ اثر يهودي باارزشي در منطقه مسجد الاقصى يا قدس شريف وجود ندارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار