پليس انگليس در برخوردهايش ، حقوق مسلمانان روزه دار را نقض مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ، روز گذشته تصاويري از حاشيه مراسم افتتاحيه بازيهاي المپيک سال 2012 در لندن منتشر شد. همزمان با برگزاري اين مراسم ، 182 نفر دستگير  شدند. در ميان اين افراد نوجوانان بسيار کم سن و سال و حتي سيزده ساله هم ديده مي شدند. اد گرين ، جوان مسلمان يکي از اين افراد بازداشت شده بود. تصاوير منتشر شده نشان مي دهد پليس انگليس به وي ، آب آشاميدني نداد تا روزه خود را افطار کند.  
در اين تصاوير اد گرين در حالي ديده مي شود که مي گويد :« من حق دارم آب و غذا داشته باشم. من مسلمان هستم. من نوزده ساعت روزه بوده ام. شما نيروهاي پليس لندن، با ندادن آب و غذا به من حقوق انساني مرا نقض مي کنيد. به من تفهيم اتهام نشده است. آنها(نيروهاي پليس) مرا گرفتند و با خشونت در کنار خودروي پليس قرار دادند و دو مرتبه به سرم ضربه زدند.»
در اين تصاوير يکي از افراد نزديک محل اين رويداد از اد گرين مي پرسد که آيا آب آشاميدني مي خواهد يا خير. اد گرين در پاسخ مي گويد بله. شهروند لندني به اين جوان مسلمان آب مي دهد تا روزه اش را افطار کند که ناگهان يکي از افسران پليس لندن وارد عمل مي شود و مي گويد:«  به او آب ندهيد. به او هيچ چيز ندهيد. به او هيچ چيز ندهيد. او دستگير شده است.»
شهروند انگليسي مي گويد:« يک لحظه صبر کنيد. آيا او متهم شده است؟»
اد گرين مي گويد:«خير. من تفهيم اتهام نشده ام. حقوق من به من گفته نشده است.»
پليس انگليسي در اين تصاوير منتشر شده در پاسخ مي گويد:« حقوق او برايش تفهيم شده است. او به علت نقض قوانين در بازداشت قرار دارد.»
اد گرين در گفتگو با خبرنگار پرس تي وي درباره ماجراي شب دستگيري اش مي گويد:« من نماز مغرب را آن شب در حالي خواندم که دستبند در دست داشتم. من بارها از آنها خواستم که به من آب و غذا بدهند. وقتي ديدم در نهايت به من آب و غذا نمي دهند ديگر چيزي نگفتم و نمازم را در روي خيابان خواندم . اين درحالي بود که دستانم از پشت بسته شده بود. پليس انگليس از هر ابزار قانوني که در دست داشت استفاده مي کرد تا مانع از رسيدن معترضان به محل برگزاري مراسم افتتاحيه المپيک شود.آنها نمي خواستند هيچ صداي ديگري بغير از صداي حمايت از المپيک شنيده شود. اين مسئله کاملا روشن بود.»
شماري از افرادي که در زمان برگزاري مراسم افتتاحيه المپيک لندن بازداشت شدند به پرس تي وي گفتند که با آنها بسيار بد رفتار شد و در سراسر طول شب در اتوبوس در بازداشت ماندند بدون آنکه به آنها آب و غذا داده شود. پليس لندن نيز تاييد کرده است به هنگام بازداشت يکي از اين معترضان از گاز اشک آور استفاده شد.  
اد گرين گفت:« چنين برخوردهاي پليس انگليس با معترضان فقط به آن رويداد خاص محدود نمي شود. من شاهد آن بوده ام که پليس انگليس بارها و دررفتارهاي خودش نشان داده است که به فکر منافع شرکتها يا بنگاههاي بزرگ اقتصادي است و نه اينکه به فکر منافع مردم عادي باشد.»
برچسب ها: پلیس ، انگلیس ، تبعیض ، مسلمانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار