رئيس اداره فناوري های مكانيزه سازمان جهادكشاورزي آذربایجان شرقی ازممنوعيت ورود کمباين هاي بدون کارت معاينه فني به مزارع این استان خبرداد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، زینالی مهر با اشاره به نقش مهم کمباين هاي داراي شرايط فني در صرفه جويي زمان،مصرف انرژي و تلفات كمتر در برداشت محصول، گفت : چنانچه راننده کمباين مهارت کافی نداشته باشد باعث افزایش تلفات هنگام برداشت غلات مي شود.

رئيس اداره فناوري های مكانيزه سازمان جهادكشاورزي استان از عدم تحویل سوخت به كمباين هاي فاقد كارت معاينه فني خبرداد و افزود: براساس هماهنگي ذهاي به عمل آمده با مدیریت های جهاد کشاورزی مقرر شده است كه از تحويل سوخت به كمباينهاي فاقدكارت معاينه فني خودداري شود و صدور حواله سوخت منوط به اخذ کارت معاینه فنی شده است.

زينالي با بیان اینکه با برخورداري كمباين ها از كارت معاينه فني و نظارت دقيق بر آنها مي توان از تلفات بي رويه جلوگيري کرد افزود: هم اکنون 514 دستگاه کمباين در استان و 300 دستگاه مهاجر از استان هاي اردبیل و زنجان در برداشت محصول در آذربایجان شرقی فعاليت دارند و براساس تصمیم کمیته فنی معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان کلیه کمباینهای بومی و غیربومی قبل از شروع بکار ملزم به دریافت کارت معاینه فنی شده اند.

رئيس اداره فناوري هاي مكانيزه سازمان جهاد كشاورزي با بیان اینکه کارشناسان مدیریت های جهادکشاورزی در شهرستانها پس از اطمینان از سالم بودن قطعات متحرک کمباینها در قسمت هد کمباین، بالابر، غربالها و الک ها و نیز قسمت انتقال بذر به مخزن و تنظیم بودن فاصله کوبنده با ضد کوبنده اقدام به صدور کارت معاینه فنی می کنند افزود: مدت اعتبار این کارتها تا پایان فصل برداشت (31شهریورماه 91) بوده و نگهداری این کارت نزد راننده کمباین در زمان برداشت الزامی می باشد.

وی با بیان اینکه معاينه فني كمباين ها منبعد به كارشناسان ناظر سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان واگذار می شود ادامه داد: هم اکنون کارت معاینه فنی کمباین ها توسط مدیریتهای جهادکشاورزی صادر می شود و در تلاش هستیم با برگزاری کارگاه های آموزشی برای فارغ التحصیلان رشته ماشین آلات کشاورزی آنان را با روشهای بازدید فنی برای صدور کارت معاینه فنی آشنا سازیم ./س

برچسب ها: ورود ، کمباین ، ممنوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.