ذخاير نفت خام آمريکا بيش از آنچه پيش بيني مي‌شد کاهش يافته است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رویترز ؛ گزارش هفتگی وزارت انرژی آمریکا درباره ذخایر نفت خام و فرآورده های آن که امروز چهارشنبه منتشر شد نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته به رغم افزایش واردات و افزایش ظرفیت استفاده شده پالایشگاه ها، بیش از آنچه پیش بینی می شد کاهش یافته است.

براساس این گزارش ، اداره اطلاعات انرژی وابسته به وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور صرفنظر از ذخایر استراتژیک آن در هفته منتهی به سوم اوت نسبت به هفته پیش از آن سه میلیون و هفتصد هزار بشکه کاهش یافته است. تحلیلگران بازار نفت که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند میزان کاهش ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته را فقط سیصد هزار بشکه تخمین زده بودند.

ظرفیت استفاده شده پالایشگاه های آمریکا نیز در هفته گذشته چهار دهم درصد (0.4 درصد) افزایش یافت و به 92.6 درصد رسید. میانگین واردات نفت خام آمریکا نیز در هفته گذشته دویست و بیست و یک هزار بشکه در روز افزایش یافت.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد ذخایر بنزین این کشور در هفته گذشته یک میلیون و هشتصد هزار بشکه کاهش یافت در حالی که تحلیلگران میزان کاهش آن را یک میلیون و یکصد هزار بشکه پیش بینی کرده بودند. ذخایر سایر فرآورده های پالایش شده نفتی از جمله سوخت حرارتی نیز724 هزار بشکه کاهش یافت. تحلیلگران پیش بینی کرده بودند این ذخایر 600 هزار بشکه افزایش پیدا کند.

به محض انتشار گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، قیمت هربشکه نفت خام سبک آمریکا در معاملات مدت دار بیش از یک دلار افزایش یافت ولی سپس میزان افزایش قیمت به سیزده سنت کاهش یافت.
برچسب ها: نفت ، آمریکا ، ذخایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار