گاردين انگليس نوشت : ترکيه بايد منتظر آغاز درگيري هاي داخلي و دخالتهاي کشورهاي غربي در امور کشورش همانند سوريه در آينده نزديک باشد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردين ؛ حمایت غرب و رژیم های عربی در منطقه خلیج فارس از عناصر مسلح، موجب آزادی سوریها نمی شود، بلکه باعث جنگ داخلی در این کشور خواهد شد .. اگر سوریه تجزیه شود، نظام های همه کشورهای خاورمیانه و منطقه با سرنوشت مبهمی روبرو می شوند.

"سیماس میلن" نویسنده این گزارش خاطرنشان کرد: پس از گذشت 17 ماه از جنگ سوریه که از سوی قدرتهای منطقه ای و جهانی تغذیه می شود، نشانه ها حاکی است که این بحران در حال گسترش در کل خاورمیانه است.

میلن ادامه داد: ارتش ترکیه تهدید کرده، جهت مقابله با آن چیزی که آن را استقرار عناصر حزب کارگران کرد ترکیه عنوان کرده، وارد عمق خاک سوریه می شود. از دیگر مسائل نگران کننده، اعزام عناصر اسلامگرای افراطی به داخل سوریه برای کمک به عناصر مسلح است.

میلن گفت: همه زمینه ها برای گسترش بحران سوریه و انتقال آن به خارج از این کشور وجود دارد.. بعنوان مثال در ترکیه اقلیت های بسیاری از علوی ها و کردها وجود دارند که برای مدتهای طولانی سرکوب شده اند. در لبنان هم جرقه های این آتش در شمال این کشور زده شده است.

وی اظهار داشت: دخالت خارجی در سوریه به جای ایجاد راه حل، عمر بحران این کشور را طولانی تر می کند.

میلن تأکید کرد: تنها چاره سوری ها برای تعیین سرنوشت و آینده خود و جلوگیری از کشیده شدن این کشور به نابودی، رسیدن به یک راه حل مسال مسالمت آمیز از طریق گفت و گو است .البته غرب و دوستان آن در منطقه به شدت مانع از برگزاری این گفت و گو می شوند.



برچسب ها: سوریه ، ترکیه ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار