دومين نشست گفتگوهاي راهبردي آفريقاي جنوبي و آمريکا با حضور هيات هاي عالي رتبه دو کشور روز سه شنبه در پرتوريا پايتخت آفريقاي جنوبي برگزار شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ در ابتداي اين نشست وزيران امور خارجه آفريقاي جنوي و آمريکا با تاکيد بر لزوم گسترش روابط دو جانبه بخصوص در زمينه اقتصادي ، بر تلاش منطقه اي و بين المللي براي حل مشکلاتي مانند بحران کنگو ، بيماري ايدز و نا امني در برخي از مناطق جهان تاکيد کردند.

وزير امور خارجه افريقاي جنوبي راهبرد جديد دولت آمريکا در قبال کشورهاي افريقايي زير صحرا را که به تازه گي از سوي اوباما مطرح شده است بسيار مهم ارزيابي کرد و گفت : ما از راهبرد جديد آمريکا بخصوص درباره گسترش تجارت و رشد اقتصادي و تقويت صلح و امنيت در افريقا ؛ افزايش سرمايه گذاري و تقويت نهادهاي دمکراتيک حمايت مي کنيم.

مايته ماشابانه همچنين با اشاره به صد و سي ميليارد رند ( سيزده ميليارد يورو) مبادلات تجاري آفريقاي جنوبي و آمريکا افزود: ما از زمينه سازي براي توسعه همه قاره افريقا حمايت مي کنيم.
وي گفت: هم اکنون 601 شرکت آمريکايي در افريقاي جنوبي در حال فعاليت هستند و همچنين شماري از شرکتهاي آفريقاي جنوبي مثل بانک ابسا و استاندارد و شرکت نفتي ساسول در آمريکا فعاليت مي کنند و سرمايه گذاريهائي نيز انجام داده اند.

هيلاري کلينتون نيز در اين نشست تاکيد کرد ما در زمينه گسترش روابط دوجانبه تلاش خواهيم کرد.
وزير امور خارجه آمريکا همچنين تلاش دوجانبه را در مسائلي مانند فعاليت هاي هسته اي ، بحران کنگو و تغييرات آب و هوايي خواستار شد.
برچسب ها: آفریقا ، آمریکا ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار