عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي از بررسي موضوع تغيير نرخ ارز مرجع در نشست عصر امروز كميسيون متبوع خود و با حضور وزير امور اقتصاد و دارايي خبر داد.

عبدالكريم رجبي نماينده مردم مينودشت و كلاله در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران  با اشاره به تصميم بانك مركزي براي تغيير در نرخ ارز مرجع گفت: بايد دلايل مسئولان در تغيير نرخ ارز مرجع مشخص شود تا بتوان نسبت به اين اقدام اظهار نظر كرد و از آنجايي كه وزير امور اقتصاد و دارايي عصر امروز (سه‌شنبه) مهمان كميسيون اقتصادي جهت پاسخگويي به سوال جمعي از نمايندگان خواهند بود موضوع تغيير نرخ ارز مرجع نيز در اين نشست بررسي مي‌شود.

وي در ادامه با بيان اينكه در حال حاضر اين اقدام توجيه اقتصادي ندارد، اظهار داشت: با توجه به اينكه در اواسط سال قرار داريم و بودجه سال 1391 نيز براساس نرخ ارز 1226 تومان تصويب شده است، تغيير نرخ ارز با توجه به شرايط اكنون مقرون به صرفه نيست و موجب افزايش قيمت‌ها در خدمات دولتي و به تبع آن خدمات تعاوني و بخش خصوصي خواهد شد.

عضو كميسيون اقتصادي در ادامه تصريح كرد: در حال حاضر تخصيص اعتبارات با همين نرخ ارز مرجع نيز مشكل دارد و اگر اين تغيير نيز صورت بگيرد باعث ايجاد بار مالي خواهد شد.

رجبي در خاتمه خاطرنشان كرد: اگر دولت تصميم بر انجام چنين تغييري داشته باشد بايد تمام اعداد و ارقام بودجه را تغيير دهد، لذا لازم است دولت پيشنهاد خود را در قالب لايحه به بهارستان بدهد تا در كميسيون‌هاي تخصصي و صحن علني بررسي و نهايتا از مجلس مصوبه بگيرد.
نتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار