رئيس كميسيون اقتصادي مجلس گفت: قانون ماليات برخانه‌هاي خالي در آينده نزديك همراه با اصلاح قانون ماليات وضع خواهد شد و حداقل ميزان ماليات براي هر 50 متر 200 هزار توان مدنظرقرار گرفته شده است.

ارسلان فتحي‌پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اعلام اين خبر اظهار داشت‌: كميسيون اقتصادي مجلس طرحي را با عنوان ماليات بر خانه‌هاي خالي پيشنهاد داده است و اين طرح براي مطالعات و پژوهش‌هاي تخصصي به كميسيون پژوهش مجلس ارائه شده تا با تاييد آن به صحن مجلس برود.

وي افزود: دولت بايد براي تنظيم بازار در زمينه مسكن ابزاري داشته باشد كه وضع قانون ماليات بر خانه‌هاي خالي ابزار مناسبي براي اين كار است.

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس تصريح كرد: در اين طرح خانه‌هايي كه در كشور به صورت رهن و اجاره در اختيار مردم قرار دارد، رفع ماليات و كساني كه خانه‌هاي خالي دارند شامل ماليات خواهند شد.

فتحي‌پور خاطرنشان كرد: از سال 66 تا 80 قانون ماليالت بر خانه‌هاي خالي اجرا شده بود كه متاسفانه اين امر از سال 80 حذف شد و اين در حالي است كه بسياري از كارشناسان در داخل و خارج از كشور بر اين باورند كه وضع قانون ماليات برخانه‌هاي خالي موجب رونق مسكن و تعادل ميان عرضه و تقاضا خواهد شد.

وي با اشاره به اجراي قانون ماليات در كشورهاي پيشرفته از جمله اسپانيا، آمريكا، انگليس و تركيه بيان كرد: آمار خانه‌هاي خالي در كشورهاي ذكر شده تنها 2 يا 3 درصد است اما در شهري مانند تهران طبق آمارها 10 درصد است كه اين نشان‌دهنده‌ نياز مبرم جامعه به وضع و اجراي اين قانون در جامعه است.

اين نماينده مجلس درخصوص چگونگي ارائه آمارهاي خانه‌هاي خالي اذعان داشت: براي بدست آوردن آمارهاي درست و صحيح با كم‌ترين اشتباه راه‌هاي مختلفي وجود دارد كه مي‌توان به قبض‌هاي خانه، اداره پست، شهرداري و مركز آمار اشاره كرد.

فتحي‌‌‌‌‌پور با مهم خواندن ارزش ماليات در شمال و جنوب تهران تصريح كرد: حداقل ميزان ماليات در طرح پيشنهادي براي 50 متر 200 هزار تومان مدنظر قرار گرفته شده اما ارزش ماليات در شمال و جنوب تهران توسط كارشناسان اداره ماليات طبق ارزش‌هاي منطقه‌اي حساب خواهد شد.

رئيس كميسيون مجلس خاطرنشان كرد: اگر دولت اين طرح را به صورت لايحه تقديم مجلس نكند، اين طرح همراه با طرح اصلاح قانون ماليات كه در ظرف مدت يك ماه ديگر مورد بررسي قرارخواهد گرفت بررسي مي‌شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، مجلس ، مالیات ، خانه ، خالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار