رییس کانون وکلای سوریه تاکید کرد هیچ جنگ طائفه ای یا مذهبی در این کشور وجود ندارد، بلکه درگیری های فعلی توسط گروه های مسلح وهابی، تکفیری و سازمانهای وابسته به اخوان المسلمین علیه ارتش به راه افتاده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، نزار سکیف گفت: دشمنان سوریه گمان می کنند می توانند از این اوضاع برای از بین بردن روحیه مقاومت و سرنگون کردن نظام استفاده کنند.
رییس کانون وکلای سوریه با اشاره به اینکه تلاشهایی برای جلوه دادن نبردها به عنوان درگیری مذهبی یا طائفه ای درجریان است، افزود: ابتدا حوادث را تظاهرات غیر مسلحانه جلوه دادند و بعد از هفته ها موضوع مسلح کردن و حضور گروههای تروریستی برای همه برملا شد، سپس اوضاع به سمت قتل و کشتارهای جمعی پیش رفت.
سکیف درباره جنایات گروههای مسلح در سوریه، تصریح کرد: ادعای این افراد زیر نام دروغین ارتش آزاد ، مبنی بر اینکه به توافقنامه ژنو برای مبادله اسیران احترام می گذارند، در واقع یک بازی خبیثانه است و از این طریق تلاش می کنند در سوریه به رسمیت شناخته شوند.
وی تصریح کرد: سازمانهای فعال سوریه مانند القاعده و غیره، ساخته و پرداخته دستگاههای جاسوسی آمریکا و برخی کشورهای عربی هستند و سازمان اطلاعات ترکیه نیز در آن دست دارد.
وی خاطرنشان کرد: وهابیت و جنبشهای تندرو تکفیری ساخته دست آمریکایی ها است و واشنگتن از این ابزارها در مواقع لزوم استفاده می کنند.
برچسب ها: سوریه ، درگیری ، قومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار