کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به نقش نيروهاي امنيتي ميانمار در دامن زدن به خشونت‌ها، تحقيق درباره آزار دسته جمعي مسلمانان در اين کشور را خواستار شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ بر اساس گزار‌ش‌ها از ۲۸ ژوئن و در جريان درگيري‌ها در منطقه غربي راخين، حدود ۶۵۰ نفر از جمعيت يک ميليون نفري مسلمانان روهينگيا در ميانمار کشته شده‎اند. اين در حالي است که ۱۲۰۰ نفر ديگر از آنان نيز مفقود و ۸۰ هزار نفر نيز آواره شده‎اند.

دولت ميانمار از به رسميت شناختن مسلمانان روهينگيا خودداري مي‌کند و با طرح اين ادعا که اين گروه، بومي اين کشور نيستند آن‌ها را به عنوان مهاجران غيرقانوني طبقه بندي مي‌کند، هر چند گفته مي‌شود گروه روهينگيا متشکل از مسلماناني از تبار فارس، ترک، بنگال و پشتون است که اوايل قرن هشتم به اين کشور مهاجرت کردند.

طي ۲ سال گذشته تعداد زيادي از مسلمانان که در معرض سرکوب نظام مند دولت ميانمار قرار دارند تلاش کرده‎اند با قايق از اين منطقه بگريزند.

کشور همسايه ميانمار،بنگلادش نيز در اقدامي مغاير با قانون بين‌المللي تعدادي از پناهجويان ميانماري را به بازگشت به کشورشان وادار کرده است.

اين در حاليست که 
ناوي پيلاي، کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل با اشاره به نقش نيروهاي امنيتي ميانمار در دامن زدن به خشونت‌ها، تحقيق درباره آزار دسته جمعي مسلمانان در اين کشور را خواستار شده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار