کارشناس سياسي فلسطين گفت ، محور مقاومت در منطقه خاورميانه آماده مقابله با تهديدات غرب است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ عبد عنتاوي در گفتگو با اين شبكه درباره مخالفت اتحاديه اروپا با قرار دادن حزب الله لبنان در فهرست گروه هاي تروريستي گفت : اتهامات اسرائيل عليه ايران در حادثه بلغارستان بي ارتباط با تحولات سوريه ، عراق و تهديدات مستمر عليه ايران نيست .

همه اين اقدامات براي ضربه زدن به محور مقاومت است. اين اقدامات يا به صورت نظامي يا با مخدوش و بي اعتبار کردن اين محور صورت مي گيرد . اسرائيلي ها در اين مسئله اجماع نظر دارند که نبايد حزب الله و محور مقاومت در اين منطقه موجوديت داشته باشد . به نظر مي رسد، يکي از پيامدهاي تصميم اخير اتحاديه اروپا درباره حزب الله لبنان، تلاش هاي جديد اسرائيل براي بازنگري در اين تصميم است.

تحولات چند سال گذشته و وابستگي اتحاديه اروپا به آمريکا نشان مي دهد که احتمال بازنگري در تصميم اروپايي ها درباره حزب الله و محور مقاومت وجود دارد. حزب الله يک سازمان سياسي و مقاوم است و توجهي به تصميمات آمريکا و اروپا ندارد . اما اسرائيلي ها با بهره برداري از حادثه  بلغارستان تلاش مي کنند اتحاديه اروپا را به سوي اتخاذ تصميم گيري نهايي سوق دهند تا حزب الله را که يک گروه مقاوم مشروع است در فهرست سازمان هاي تروريستي قرار دهند.

وي افزود: در حال حاضر نبايد به تصميم کنوني اروپايي ها توجه داشت چرا که اتحاديه اروپا تحت فشار اسرائيل و آمريکا قرار دارد. از سوي ديگر حتي اگر اروپايي ها حزب الله را در فهرست سياه قرار دهند، تاثيري بر جايگاه راهبردي حزب الله در منطقه ندارد . اين گروه از يکپارچگي قويي برخوردار است و اين تهديدات تاثيري بر آن ندارد و مدت هاي زيادي است که محور مقاومت در منطقه تحت تهديدات اروپايي ها قرار دارد . محور مقاومت آماده مقابله با اين تهديدات است. پس از اين که غربي ها نتوانستند از طريق نظامي حزب الله را شکست دهند به ابزارهاي ديگر براي ضربه زدن به اعتبار و جايگاه اين جنبش روي آورده اند ولي آمريکا،اسرائيل و اروپا به اين هدف نخواهد رسيد.

عبد عنتاوي تصريح کرد : تلاش هاي اسرائيل در اتحاديه اروپا عليه حزب الله و محور مقاومت در کوتاه مدت شکست خورده است. اتحاديه اروپا مي داند که قادر نيست با اين محور مقابله کند ولي فشارها و تنش آفريني هاي محور اروپا و آمريکا عليه محور مقاومت ادامه خواهد داشت . مسئله تاسف بار اين است که برخي از رژيم هاي مرتجع عرب که در دام اسلام صهيونيستي قرار گرفته اند عليه محور مقاومت به محور استعماري غرب پيوسته اند.
برچسب ها: مقاوت ، تهدید ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار