سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم جنبش فارغ التحصیلی فرزندان شهدای مقاومت در شهر بیروت در حال پیگیری است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار ؛ سخنرانی دبیر کل حزب الله هم اکنون از شبکه المنار به طور مستقیم در حال پخش می باشد .

دبیر کل حزب الله لبنان ، مقاومت را حقیقتی دانست که از اعتقاد به خدا نشات گرفته است.
 
براساس این گزارش ، سید حسن نصرالله در سومین جشن سالیانه فارغ التحصیلی فرزندان شهدای مقاومت در بیروت در سخنانی بر الهی بودن انگیزه مقاومت در لبنان تاکید کرد.

وی در ابتدا یاد شهیدان مقاومت را گرامی داشت و از برپایی جشن فارغ التحصیلی فرزندان شهیدان مقاومت با نام نسل «علی احمد الانیسی» تجلیل کرد.
علی احمد الانیسی جوان شهید مقاومت فرزند شهید احمد الانیسی بود.
سید حسن نصرالله گفت نسل جدید مقاومت ، فرزندان نسلی هستند که در راه مقاومت به شهادت رسیدند.

وی انگیزه جهاد و شهادت را در لبنان اراده انسان برای تحقق اراده خداوند دانست و گفت این مسئله ناشی از تعهد مردم مشرق زمین اعم از مسلمان، مسیحی و پیروان دیگر ادیان به اعتقادات و آرمانهای الهی خویش است که حاضرند در راه عقیده از جان خود بگذرند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد تجلی این شهادت طلبی در کربلای حسینی به مرحله کمال رسید، امام بزرگی که در راه عقیده از جان خود و فرزندان خود گذشت، در لبنان نیز مردان و زنانی هستند که الگوی خود را امام شهید خود قرار داده اند و امروزه به قدرت معنوی بزرگی تبدیل شده اند ، البته مقاومت زمانی که در لبنان آغاز شد ، هم از نظر تعداد و هم از نظر امکانات ، اندک بود اما امروزه به قدرتی الهی تبدیل شده است که در راه اعتقاد و انسانیت از همه چیز خود می گذرد ، این نشان ایمان و احساس مسئولیت است ، این نتیجه وجود مبارک پیامبران، امامان و بزرگان دین است و ما نیز با الگو قرار دادن این انسانهای پاک و بزرگ، تصمیم گرفته ایم سرزمین خود را حفظ و از آن در برابر اشغالگران دفاع کنیم.

دبیركل حزب الله با اشاره به اینكه پیروان پیامبران اینگونه به سوی شهادت می روند، ادامه داد: در این روز ما یاد این شهدای سرفراز را گرامی می داریم و همچنین یاد اولین روزهای مقاومت كه تعداد ما بسیار اندك بود و غریبانه متهم به دیوانگی می شدیم.
 
رهبر مقاومت اسلامی لبنان با تاکید بر اینکه شهدا دانستند كه تكلیفشان این است كه با دشمن اسراییلی خود كه سرزمینشان را اشغال و به اهل و دیارشان تعدی كرده، بجنگند و صادقانه روی به ادای این تكلیف آوردند، گفت: فرهنگی كه این شهدا را تربیت كرده است، فرهنگ خانواده های آنها نیز بوده و خواهد بود.
 
ایشان در ادامه با اشاره به مهم که اكنون برخی تحلیل كرده و می گویند حزب الله در چالش افتاده و وضع بسیار سختی دارد؛ من می‌گویم كه این افراد بر اساس امیال و حالات درونی خود فكر می كنند؛ یادآور شد: مقاومت 30 سال است كه با مشكلات و چالش های فراوان روبه رو بوده و جنگ 33 روزه سال 2006 بهترین دلیل بر این امر است.
 
سیدحسن نصرالله گفت: در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان، برخی فكر می كردند كه مقاومت نفس های آخر خود را می‌زند، درحالی كه مقاومت از پیروزی سخن می گفت.
 
وی افزود: به كلیه كسانی كه به راه مقاومت ادامه می دهند و به كلیه كسانی كه به سخنانم توجه دارند، می گویم كه به رغم كلیه جانفشانی ها، ایمان به خدا، به ما قدرت و صبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار